Åland United ei aliarvioi FC Espoota

• Jalkapallosarjat

Melkein kaksi kuukautta kirvelevän finaalitappion jälkeen Åland Unitedin uusi cup-seikkailu alkaa, kun se kohtaa Suomen Cupin superkierroksen ottelussa FC Espoon.

Joukkueet kohtasivat toisensa cupissa vuonna 2017 ja Kakkosessa pelannut FC Espoo piti Åland Unitedia tiukoilla tilanteen ollessa 2-2, mutta toisella puoliajalla Åland United osoitti tasonsa ja otti verrattain selvän voiton. Viime vuonna FC Espoo piti taas PK-35 Vantaata tiukoilla, joten helppoa ottelua ei ole ahvenanmaalaisille luvassa.

FC Espoo on Kakkosen B-lohkossa sijalla neljä 10 ottelun jälkeen. Joukkueen paras maalintekijä on Siiri Perälä, joka on onnistunut yhdeksän kertaa maalinteossa yhtä monessa pelaamassaan ottelussa. Espoolaisjoukkue on muutenkin vahvassa vireessä viime aikoina voittaen kolme edellisotteluaan maalierolla 14-3.

Åland United hävisi tämän vuoden cupin finaalissa ja janoaa tämänkertaisen cupin voittoa. Ensin sen on kuitenkin selvitettävä superkierroksen ottelu päästäkseen suoraan lohkovaiheeseen. Signy Aarnalla on selvät mietteet tulevasta ottelusta.

- Ei ole koskaan helppoa pelata sellaisia joukkueita vastaan, joista et tiedä hirveästi. Selvä tavoitteemme on voittaa ottelu emmekä todellakaan tule aliarvioimaan vastustajaamme. Jos ottelusta tulee sellainen, niin se on meille erinomainen mahdollisuus harjoitella hyökkäyspelaamistamme ja harjoitella maalintekoa. Mutta on selvää, ettei siitä tule helppoa. Meidän täytyy vain taistella tiemme voittoon, jotta etenemme kilpailussa, Aarna toteaa Åland Unitedin sivuilla.

Åland Unitedilta puuttuvat varmuudella ainoastaan Maryette Karring sekä Rebecca Björkvall.

Ottelu alkaa Leppävaaran stadionilla kello 13.15.

• Åland United