AC Oulu havittelee ensi kaudella nousua

• Jalkapallosarjat

AC Oulun hallituksen asettama tavoite on nousu Veikkausliigaan kauden 2019 päätteeksi. Kova tavoite vaatii paljon töitä, taitoa, onnea ja lisää resursseja.

AC Oulu jäi menneellä kaudella Ykkösessä sijalle neljä. Veikkausliigaan nousi suoraan HIFK sekä karsintojen kautta KPV. Yllättäjäjoukkue EIF löytyi sijalta kolme.

AC Oulun hallitus on kokouksessaan päättänyt asettaa kaudelle 2019 selkeän urheilullisen tavoitteen - nousun Veikkausliigaan kaudeksi 2020.

- Kun AC Oulu putosi kauden 2010 jälkeen Veikkausliigasta talousvaikeuksien takia, oli tilanne todella vaikea. Pohjalta on lähdetty ponnistamaan ja harva ymmärtää kuinka paljon töitä on kahdeksan vuoden aikana tehty. Siitä kuuluu iso kiitos kaikille mukana olleille. Hallituksen mielestä seuran tilanne on nyt sellainen, että voimme esittää rohkean tavoitteen eli nousun takaisin pääsarjaan. Taustojen tehtävä on rakentaa tarvittavat resurssit, jotta tavoite voi toteutua. Esimerkiksi kumppani- ja kausikorttimyynnin tulee yksinkertaisesti kasvaa - toivomme tietysti lämmintä vastaanottoa asialle. Urheilu on urheilua ja kaikki on mahdollista, joten ei tässä todellakaan laiteta mitään yhden kortin varaan, AC Oulun hallituksen puheenjohtaja Ville Puukka kertoo seuran sivuilla.

AC Oulu aloittaa kausikorttimyynnin lähiaikoina. Myös pelaajasopimuksista on tarkoitus tiedottaa lähiviikkojen aikana.

• AC Oulu