10.4.2021 klo 14.46

90-vuotias Ilves on elämänsä vedossa – Poikkeusaika on paljastanut seuran todellisen arvon

Ilves perustettiin 10.4.1931 Tampereen Lyseon lehtori Niilo Tammisalon toimesta.

Suomen Palloliiton suurin jäsenseura Ilves ry viettää lauantaina 10.4. 90-vuotissyntymäpäiväjuhliaan. Harrastajamääriltään koko Suomen suurimman urheiluseuran toiminnassa on mukana lähes 5500 harrastajaa, nelisen sataa joukkuetta ja noin 750 valmentajaa. Harrastajien ikähaitari ulottuu 3-4 -vuotiaista yli 70-vuotiaisiin. Seuran joukkuelajivalikoimaan kuuluvat futsal, jalkapallo, jääkiekko, ringette ja salibandy.

Ilveksen jalkapallotoiminnassa on mukana yli 4 000 lasta sekä nuorta ja toimintaan on kiinnittynyt lähes tuhat eri-ikäistä vapaaehtoista. Seuran yhteiskunnallinen vaikutus on kiistämätön – pelkästään Ilveksen jalkapallotoiminta tuottaa yhteiskunnalle vuosittain yli 31 miljoonan euron hyödyn, kertoo tuore UEFA SROI -mallinnus.

- UEFA SROI tuo hienosti esiin jalkapalloseurojen merkitystä yhteiskunnallisina toimijoina. Seurat tekevät merkittävää työtä kasvattajina ja kansanterveyden edistäjinä. Varsinkin tällaisina poikkeusaikoina olemme huomanneet kuinka tärkeää urheilu- ja liikuntaharrastukset ovat lapsille ja nuorille. Ehkä viimeistään nyt monella on auennut silmät sille, millaista ennaltaehkäisevää työtä urheiluseurat tekevät esimerkiksi lasten ja nuorten mielenterveysongelmien ehkäisemiseksi ja syrjäytymisen välttämiseksi, Ilves ry:n puheenjohtaja Kari Pansio sanoi seuran mallinnuksen tuloksista kertoneessa tiedotteessa.

Juniorityönsä lisäksi Ilves onnistuu myös aikuisten huippu-urheilun puolella. Seuran miesten ja naisten edustusjoukkueet ovat tuttuja menestyjiä Suomen korkeimmilla sarjatasoilla sekä jalkapallossa että futsalissa.

Ilveksen juhlapäivää voi viettää esimerkiksi tutustumalla Ilves Futis-Liigan uusin kotisivuihin tai vaikkapa fiilistelemällä sosiaalisessa medassa parasta keltavihreää muistoasi! Muistoja jakaessa voi käyttää aihetunnisteita #keltavihreä #ilves ja #ilves90vuotta.

Suomen Palloliitto onnittelee 90-vuotiasta Ilvestä!

Ilves ry >>