500 000 euroa olosuhteiden kehittämiseen – HatTrick-V avustusten haku avoinna

• Jalkapalloharrastus

Suomen Palloliiton HatTrick-V -avustusohjelmakausi on nyt avattu ja hakuaikaa avustuksille on 8.11.2019 saakka.

Euroopan jalkapalloliitto UEFA hyväksyi toukokuussa HatTrick-V -ohjelmakauden määräykset ja tämän pohjalta Palloliiton HatTrick-työryhmä esitti kansallisen HatTrick -ohjelman 2021-24 varainkäytön periaatteet, jotka liittohallitus hyväksyi. Osana tätä hyväksyttyä esitystä on nyt avattu hankehakuprosessi koskien vuosina 2019-21 toteutettavia hankkeita ja avustuksiin on tämän haun yhteydessä varattu käytettäväksi yhteensä noin 500 000 euroa.

Rahoitusavustusta voi nyt avatussa haussa hakea jalkapallohallien- ja jalkapallonurmikenttien rakennushankkeisiin sekä seurojen harjoitus- ja toimitilahankkeisiin. Jalkapallostadionhankkeiden osalta hakuprosessi on avoinna jatkuvasti.

-  Palloliitto on avustanut HatTrick-ohjelman kautta maamme liikuntapaikkarakentamista yli 11 miljoonalla eurolla vuodesta 2005 lähtien. HatTrick-rakennusavustuksia on ohjattu toistaiseksi 176 olosuhdehankkeelle, Palloliiton olosuhdepäällikkö Tero Auvinen taustoittaa.

Kuntien ja jalkapalloseurojen yhdessä rakentaman olosuhdekannan arvo on pelkästään jalkapallohallien ja jalkapallonurmikenttien osalta yli 53 miljoonaa euroa. Olosuhderakentamisen myötä yhä useammalle pelaajalle on tarjolla hyvät harjoittelu- ja peliolosuhteet ympärivuotisesti.

- Palloliiton HatTrick-ohjelma on osa suomalaisen jalkapalloperheen yhteiskuntavastuullisuutta ja yhteistyössä valtion ja kuntien kanssa pyrimme jatkossakin tukemaan liikkumisen lisääntymistä ja hyvinvoinnin edistymistä, Auvinen painottaa.

Lisätietoa HatTrick-V -avustusohjelmasta sekä hakuohjeet >>

• Kaakkois-Suomi