20-vuotiaiden ja sitä nuorempien harrastustoiminta avataan pääkaupunkiseudulla

• Jalkapalloharrastus

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä linjasi torstaina, että 20-vuotiaiden ja sitä nuorempien ohjattu liikuntaharrastustoiminta ulkona voidaan avata ensi maanantaista (19.4.) alkaen.

Toimintaa on toteutettava aiempien käytössä olleiden terveysturvallisuusohjeiden pohjalta. >>
Myös kaupunkien tekonurmet avataan seuratoiminnan käyttöön.

Sen sijaan joukkueurheiluun käytettävät sisätilat pysyvät suljettuina. Vuonna 2008 syntyneet ja sitä nuoremmat saavat kuitenkin osallistua ohjattuun harrastustoimintaan myös sisätiloissa. Rajoitus ei koske myöskään ammattiurheilijoita. Rajoituksen voimassaoloa jatkettiin 28.4.2021 saakka.

Paikalliset rajoitukset vaihtelevat

Koronapandemian tilanne vaihtelee eri puolilla Suomea. Palloliitto muistuttaa, että seurojen toimintaan vaikuttavat lisäksi alueellisten tai paikallisten viranomaisten päätökset, jotka ovat seurojen toiminnassa velvoittavia.

Harjoittelun toteuttamisen osalta suosittelemme yhä noudattamaan turvallisen harjoittelun periaatteita >>

Kilpailutoiminnan käynnistämisestä tiedotamme niin pian kuin mahdollista.

Lisätietoa saat oman alueesi aluepäälliköltä:

Eteläinen alueTaneli Haara, taneli.haara(a)palloliitto.fi
Itäinen alue: Janne Pieviläinen, janne.pievilainen(a)palloliitto.fi