100. Ässäkenttä Savonlinnaan

• Jalkapalloharrastus

Palloliiton ja S-ryhmän yhteisen monitoimikenttäohjelman 100. Ässäkenttä avattiin Savonlinnassa.

Savonlinnan Mertalan yhtenäiskoululla oli perjantaina 7.9. juhlapäivä, kun koulun piha-alueella vietettiin Suomen sadannen Ässäkentän vihkiäisiä.

Suomen Palloliiton ja S-ryhmän yhteinen monitoimikenttäohjelma käynnistyi vuonna 2011 ja sen tavoitteeksi asetettiin tuolloin sadan lähiliikuntapaikan rakentaminen koulujen pihoille eri puolille Suomea. Tämän sadannen kentän rakentaminen Mertalan koululle mahdollistui Osuuskauppa Suur-Savon, Palloliiton ja Savonlinnan kaupungin yhteistyöllä ja sen monipuolisesta käytöstä pääsevät nyt päivittäin nauttimaan kaikki Mertalan koulun lähes 700 oppilasta. Iltaisin ja viikonloppuisin kenttä on kaikkien lähialueen asukkaiden käytössä ilman ajan varauksia tms.

Perjantaisessa vihkiäistilaisuudessa avauspuheenvuoron piti Osuuskauppa Suur-Savon toimitusjohtaja Heikki Hämäläinen. Suomen Palloliiton tervehdyksen ja välinelahjoituksen toi apulaispääsihteeri Timo Huttunen ja Savonlinnan kaupungin puheenvuoron piti runomuotoisena sivistystoimenjohtaja Tuija Kauppinen. Puheiden jälkeen yleisölle julkaistiin kentän nimi ja oppilasäänestyksessä eniten ääniä oli saanut ”Boksi”. Oppilaiden laatimat kentän käyttösäännöt luki oppilaiden edustajana Jenni Immonen. Kentän vihkiäisottelussa koulun henkilökunta päihitti kova vauhtisessa ottelussa selvästi oppilaista kootun joukkueen.

Avajaisten oheisohjelmana osallistujat pääsivät testaamaan Palloliiton Kaakkois-Suomen piirin järjestämillä taitorasteilla mm. laukaisunopeuttaan ja koordinaatio kykyjään. Tilaisuuden päätteeksi nautittiin Suur-Savon tarjoamat kahvit, mehut ja pullat.

Lisää tunnelmia ja kuvia avajaisista löydät mm. Mertalan koulun sivuilta täältä >>

Palloliiton uutinen 100. kentän avajaisista löytyy täältä >>

• Kaakkois-Suomi