Futsalin pelaajakehitysleirit

POHJANMAAN FUTSALPELAAJAKEHITYSTOIMINTA KAUDELLA 2018–2019

Pohjanmaan eli Vaasan ja Keski-Pohjanmaan piirien yhteinen futsalpelaajien alueellinen pelaajakehitystoiminta jatkuu kaudella 2018-2019. Kuluvalla kaudella alueellisten pelaajakehitystapahtumien ensisijaisina kohderyhminä tulevat olemaan futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneet 2000–2001(-02)-syntyneet poikapelaajat sekä nyt myös ensimmäisen kerran 2000-2002 syntyneet tyttöpelaajat. Huom! Tyttöjen leiritoiminta suunnitellaan pelaajamäärän mukaan mahdollisesti jonkun toisen alueen kanssa yhdessä; mikäli pelaajamäärä Pohjanmaalta leiritykseen ei ole tarpeeksi suuri.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa Pohjanmaan lupaaville nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi sekä mahdollisuus kehittyä laadukkaassa valmennus- ja kilpailuympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakehitystyötä, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kehittää lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin. Ikäluokkien 2000–2001 poikapelaajien kohdalla pelaajakehitystapahtumat tulevat toimimaan rakennusvaiheessa olevan, maaliskuussa 2019 EM-karsintoihin osallistuvan U19-futsalmaajoukkueen pelaajatarkkailu ja -kehitystilaisuuksina.

Jalkapallon Huuhkaja- ja Helmaripäivien toimintamallin mukaisesti futsalpelaajien alueellisiin pelaajakehitystapahtumiin tullaan integroimaan kohderyhmänä olevien ikäluokkien seuravalmentajille suunnattua valmentajakoulutusta. Valmentajakoulutuksen päätavoitteena on antaa pelaajakehitystapahtumiin osallistuville valmentajille uusia ajatuksia seurojen arkisen valmennustyön kehittämiseen.

Kohderyhmät:
2000–2001 (-02)-syntyneet poikapelaajat
Pääpaino on U19-futsalmaajoukkueeseen tähtäävät ikäluokat (2000 ja 2001 syntyneet), mutta mukaan voidaan ottaa myös 2002 syntyneitä, mikäli leireillä on vielä tilaa!
2000-2002 syntyneet tyttöpelaajat

Opetuksen painopisteet ja sisällöt:
Pelaajakehitystapahtumien opetuksellinen painopiste tulee olemaan pelaajien pelikäsityksen, ryhmä- ja joukkuetaktisten osaamisen sekä havainnointi- ja päätöksentekotaitojen kehittämisessä. Toisaalta pelaajille pyritään antamaan palautetta yksilöllisesti ja kokonaisvaltaisesti lisäten heidän valmiuksiaan muidenkin henkilökohtaisten taitojen ja ominaisuuksiensa kehittämiseen.

Ajankohdat:
Pohjanmaan leiriajankohdat ovat seuraavat (joulukuu 2018 - maaliskuu 2019 Huom! leiripäivät päivitetään myöhemmin, leirit järjestetään pääsääntöisesti arkipäivinä):
Vuosina 2000–2001(-02)-syntyneet pojat:

Vuosina 2000–2002-syntyneet tytöt:
valtakunnallinen pelaajakehitysturnaus Eerikkilässä 6.-8.3.2019

Kustannukset:
Pelaajakehitystapahtumien kustannukset (noin 25-30 euroa per leiripäivä) laskutetaan leiri- ja tapahtumamaksuina pelaajan edustaman seuran toimintatavan mukaisesti, seuralta tai pelaajalta itseltään.

Pelaajarekrytointi:
Lähtökohtaisesti seuroja kehotetaan esittämään tapahtumiin 5-8 pelaajaa (4-6 kenttäpelaajaa ja 1-2 maalivahtia) sekä valmentajaa, joka olisi valmentajakoulutukseen osallistumisen ohella valmis toimimaan tukena tapahtumien järjestelyissä. Esitetty pelaaja on innostunut kehittämään itseään urheilijana ja pelaajana tavoitteenaan oman huipputasonsa saavuttaminen. Hän on myös sitoutunut harjoittelemaan tämän tavoitteen vaatimalla tavalla laadullisesti ja määrällisesti.

Esitä pelaajaa 30.11.2018 mennessä >>

Lisätietoja: