Tekniktävling

AKTUELLT I TEKNIKTÄVLINGVERKSAMHET
Föreningarna arrangerar egna tekniktävlingar och meddelar resultaten till distriktet. Föreningen meddelar på förhand datum och kontaktperson till distriktet. Det rekommenderas att föreningarna samarbetar angående arrangemangen. Om spelare i en förening som inte arrangerar egna tävlingar vill delta kan han/hon delta i någon annan förenings tävling (då behövs även beredskap att ställa upp som funktionärer). Resultatet måste meddelas senast 23.10. Baserat på resultaten väljs deltagarna till distriktets tekniktävling i november 2018.
Det är möjligt att få tekniktävlingsprogram (Excel eller Taso) samt resultatkort i elektronisk form från distriktet.
Regler för Tekniktävling 2018 >>

DM Tekniktävling 2018
Vasa distrikts tekniktävlingen arrangeras 10.11.2018 i Wallsport Arena, Seinäjoki.
Deltagarpris ( €)  faktureras efterhand fr. föreningarna!

Deltagare
Pojkar >>
Flickor >>
Meddela distriktet endast om tävlande INTE DELTAR! sami.nikkola(at)palloliitto.fi

Tidtabel:

DM bollar 3 och 4 Select Omega Pro samt 5 Select Brillant Super

De nationella tekniktävlingen arrangeras i Imatra 1.12.2018.
De nationella tekniktävlingen 2018 >>

Deltagarrätt i nationella tekniktävlingar
1.12.2018 arrangerar FBF Syd-Östra Finland distrikt de nationella tekniktävlingarna i Imatra. Här kan alla de som i sina distrikts motsvarande arrangemang fått bästa resultaten i sina åldersklasser, samt alla som i distriktsarrangemangen uppnått guldmärkesresultat delta. Detta gäller dock inte F-pojkar och flickor (P/T8 och P/T9). Den åldersklassen deltar endast på distriktsnivå.

OBS! Om en tävlande är sjuk el.dyl i samband med det egna distriktets tävlingar, kan han/hon delta i ett annat distrikts tävlingar och där sträva efter guldresultat (ett tillfälle max). I sådana fall skall den tävlande vara i kontakt med såväl det egna distriktets som arrangörsdistriktets ungdomschef.

Föreningarnas tekniktävlingarna 2017:
23.9. VPS-j