Peruskurssit

Erotuomarin ura alkaa peruskurssista, joka Vaasan piirissä järjestetään keväisin erotuomarikerhoissa. Peruskurssiin kuuluvat teoreettinen opetus ja kenttäkoulutus sekä mahdollisuuksien mukaan järjestetty koeottelu, jossa kokenut erotuomari tai kouluttaja seuraa ja opastaa käytännön toiminnassa. Luento-osassa keskitytään jalkapallosääntöihin sekä liiton ja piirin ohjeisiin.
Pelikentällä tapahtuvassa käytännön kenttäkoulutuksessa opetellaan sekä erotuomarin että avustavan erotuomarin käyttämät käsimerkit ja pyritään antamaan käsitys kentällä tapahtuvista todellisista tilanteista.
Peruskurssin läpäistyään erotuomarille osoitetaan aluksi nuorten otteluja ja hänen kehittymistään seurataan mahdollisuuksien mukaan tarkkailulla, jolla tuetaan vahvuuksia ja kehitetään heikkouksia.

Peruskurssit Vaasan piirissä 2019.

9.-10.3.2019 Seinäjoki. Klo 10-14 molempina päivinä, kurssilainen tulee osallistu 100 % molempina päivinä.
9.-10.3.2019 Vaasa, Klo 10-14 molempina päivinä, kurssilainen tulee osallistu 100 % molempina päivinä.
16.-17.3.2019 Vasa (ruotsinkielinen) Kl 10-14 båda dagarna, kursdeltagaren skall delta 100 % båda dagarna.
27.-28.4.2019 Seinäjoki, Klo 10-14 molempina päivinä, kurssilainen tulee osallistu 100 % molempina päivinä.

Hakemuksen ei ole tarkoitus olla karsiva, mutta mikäli ilmoittautumisia on suuri määrä, ei kaikkia valita kurssille. Hakemusta ei kuitenkaan pidä pelästyä, vaikka esim. pelaajauraa ei löytyisikään. Tärkeintä on kiinnostus ja halu!

Hakemus Vaasan piirin erotuomarin peruskurssille 2019