Tulevat tapahtumat

4.11

P14(-04) Pohjanmaan Huuhkajapäivä, Pietarsaari.

Pietarsaari
11.11

SPL Vaasan piirin Taitokilpailut

Vaasa
26.11

T14(-04) Pohjanmaan Helmaripäivä, Tellushalli

Pietarsaari
09.00

Suomen Palloliiton Vasan piiri ry on perustettu 15.1.1924 ja on Palloliiton 11 piiristä toiseksi vanhin. Helsingin piiri perustettiin kuusi päivää aikaisemmin.

Piiri toimii 26 kunnan alueella ja jäseninä on 82 seuraa. Asukkaita piirin alueella on n. 320 000. Pelipassipelaajia piirin seuroissa on n. 8300.

Toiminta-ajatus

Suomen Palloliiton Vaasan piiri ry on Suomen Palloliitto ry:n jäsen, kuuluen sen organisaatioon olemalla yksi sen piirijärjestöistä.

Piirin tehtävänä on alueellaan kehittää, ohjata ja valvoa jalkapallotoimintaa, järjestää lajin kilpailu- ja harrastustoimintaa, toteuttaa koulutusta toiminnan eri osa-alueilla, edesauttaa jäsenseurojensa toimintaa, myötävaikuttaa harrastus- ja kilpailuolosuhteiden kehittämiseen ja toimimalla kaikin tavoin jalkapalloilun harrastuksen ja kiinnostuksen lisäämiseksi.

Missio: Jalkapallo jokaiselle – yli rajojen

’Jalkapalloa jokaiselle – yli rajojen’ perustuu yhdenvertaisuudelle; jokaisella suomalaisella ja myös maahanmuuttajalla on oikeus olla jalkapallotoiminnassa mukana sukupuolesta, kyvyistä, rodusta, uskonnosta tai muusta taustasta riippumatta, omalla tasollaan ja omalla tavallaan.

Visio: Monipuolinen ja osaava jalkapallon edelläkävijä

Vaasan piiri kunniottaa vanhoja perinteitä, mutta haluaa samalla olla myös ennakkoluuloton edelläkävijä ja suunnannäyttäjä suomalaisessa jalkapallossa.

Arvot: Iloisuus, Luotettavuus, Menestys ja Yhteisöllisyys

Perusarvoissa on päädytty siihen, että koko suomalaisella jalkapallolla tulee olla yhteiset arvot.