Seuraviestintä

Palloliiton  strategiassa 2016-2020 viestintä ja vaikuttaminen on yksi neljästä päävalinnasta. Seuraviestintää on kehitetty osana laatujärjestelmää, alueellisissa viestinnän prosessikoulutuksissa sekä vaihtuvien viestintäteemojen koulutusilloissa. Lisäksi Kannusta mua –kampanja nostaa esiin juniorijalkapalloa.  Näiden lisäksi olemme syksyllä 2016 perustaneet  seurojen viestintävastaaville viestintäverkoston.

1) Prosessikoulutuksen tavoitteena on parantaa seurojen valmiuksia suunnitella ja ohjata omaa viestintäänsä. Viestintäkoulutusten kumppanina ja  toteuttajana on viestintätoimisto Kaiku Helsinki. Rautaisen viestintäosaamisen lisäksi heillä on vahva seuratoiminnan toimintaympäristön tuntemus. Seurasta mukana on prosessin ajan 2 henkilöä ja osallistuminen vaatii seuralta sitoutumisen ohjelmaan. Vuoden 2018 ohjelma on neljäs ja prosessin on käynyt läpi aiempina vuosina 24 seuraa.

1. Valitaan 6-8 seuraa mukaan prosessiin
  2. Rakennetaan sisältö seuralähtöisesti.
  3. Teemoina mm. viestinnän suunnittelu, seuran mielikuvan vahvistaminen, some ja ulkoinen viestintä
  4. Seuran tavoitteiden/kehityskohteiden valinta
  5. Neljä  työpajaa kevään aikana välitehtävineen
Sisältö, ajankohdat ja teemat 2018 - Haku ohjelmaan on auki 9.2.2018 saakka. Valitsemme hakemusten perusteella 6-8 seuraa mukaan. Tuemme valittavia valmennuksen hinnassa. Omavastuuosuus on vain 500€. Hakulomake täältä

Lisätietoa: Taneli Haara, 0408280746

2) Viestintäverkosto

Tavoitteet:

- tutustuminen
- osaamisen jakaminen ja lisääminen
- yhteistyön lisääminen
- viestinnän kehittäminen yhdessä
- antaa tukea ja nostetta tehtävään

Verkosto kokoontuu 4-5 kertaa vuodessa vaihtuvilla teemoilla. Lisäksi verkostolla on oma facebook-ryhmä. Tapaamiset  vuonna 2017: 19.1., 12.4., 30.8. ja 31.10. Lisätietoa: Silja Ranta, (09) 229 29 123.

3) Kannusta mua -kampanja