Coaching-ohjelma päätoimisille

Coaching valmennuksen tavoitteena on kehittää päätoimisen seuratyöntekijän työn hallintaa ja tukea työhyvinvointia. Valmennus tapahtuu seuran kanssa yhteistyössä niin, että ensimmäisellä ja viimeisellä tapaamisella ovat mukana osan aikaa myös seuran puheenjohtajat. Valmennuksen lähtökohtana on osallistujan omien taitojen kehittyminen ja itsensäjohtamisen vahvistuminen.

Ensimmäinen päätoimisten seuratyöntekijöiden työnhallintaan ja työhyvinvointiin suunnattu coaching-ohjelma vietiin läpi Uudenmaan ja Helsingin piireissä vuonna 2009. Vuonna 2010 Uudenmaan ja Helsingin ryhmän lisäksi Coaching II levisi valtakunnalliseksi. Yhteensä ohjelman on käynytt läpi 65 päätoimista seuratyöntekijää.

Koulutus koostuu viidestä n. 4h jaksosta ja kouluttajina toimivat alan huippuammattilaiset Päivi Frantsi ja Satu Kaski. Palaute on ollut positiivista ja osallistujat ovat kokeneet  koulutuksen erittäin hyödylliseksi oman työn kehittämisessä. Kyseessä on ollut investointi sekä seuran että työntekijän tulevaisuuteen.

Uusi ohjelma käynnistyy loppuvuodesta 2017 tai alkuvuodesta 2018.

Lisätiedot ohjelman sisällöstä ja tavoitteista

Mukaan ovat tervetulleita kaikki seuroissa päätoimisina työskentelevät (valmennuspäällikkö, junioripäällikkö, toiminnajohtaja, valmentaja, sihteeri, harrastemanageri jne.). Vuoden 2016 ohjelmassa kokeillaan myös yhteistyötä jääkiekkoliiton kanssa ja mahdollisesti mukaan tulee joitakin jääkiekkoseuojen edustajia.

Taneli Haara
taneli.haara(a)palloliitto.fi