Uudenmaan piiri järjestää vuosittain Karusellitapahtumia piirin alueella yhteistyössä seurojen ja joukkueiden kanssa. LeikkiMaailmaikäisille suunnattuja tapahtumia järjestetään sekä keväällä että syksyllä yhteensä neljänä eri viikonloppuna. Karusellitapahtumat saivat kunnianosoituksen vuonna 2004, sillä Karuselli-turnaukset ja Taitoleikkikarnevaalit voittivat UEFA:n "The Most Valuable Grassroots Football Event 2004" -kilpailun.

Tämän jälkeen tapahtumat ovat laajentuneet vuosi vuodelta ja kasvaneet Suomen suurimmaksi lasten jalkapallotapahtumaksi. Vuosittain tapahtumissa liikkuu noin 14 000 lasta. Vuonna 2011 tapahtumien ilmettä uudistettiin ja kilpailun kautta äänestettiin uusi logo joka näkyy viestinnässä, mitaleissa sekä turnausjärjestäjien materiaaleissa. Keskeistä oli viesti: Karuselli - Lasten jalkapalloturnaus. Karuselliturnaukset ovat vakiinnuttaneet paikkansa Uudenmaan pirin tärkeimpänä tapahtumana, joka tehdään yhdessä seurojen kanssa.

Karusellit tarjoavat:

• lapsille laadukkaita tapahtumia lasten ehdoilla,
  • mahdollisuuden nostaa esiin lasten jalkapallon arvoihin liittyviä teemoja,
  • seuroille järkevän ja kannattavan tavan turnausten järjestämiseen ja varainhankintaan,
  • väylän seurojen ja piirin väliseen yhteistyön syventämiseen.