Kauden avaus

Tässä ohjeita kaudelle 2018 seuran ja joukkueiden yhteyshenkilöille ja joukkueenjohtajille. Lisäksi linkki Taso -järjestelmään jossa tehdään seurajoukkueiden sarjailmoittautumiset ja ylläpidetään yhteystietoja. Kaveriporukoiden ilmoittautumista varten täytetään erillinen lomake.

Yhteystiedot
Taso -järjestelmään päivitetään joukkueiden yhteyshenkilöiden yhteystiedot, mm. puhelinumero ja sähköpostiosoite. Jokaisella joukkueella tulee olla vähintään yksi yhteyshenkilö jonka täsmälliset yhteystiedot on päivitetty Taso-järjestelmään.

Sarjat
Alustavasti sarjoissa noudatetaan kauden 2017 pelitapaa. Kauden 2018 pelitapa vahvistetaan ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen. Sarjat muodostetaan ilmoittautumisten perusteella ja useampilohkoisissa sarjoissa pyritään lohkojaot tekemään maantieteellisesti, huomioiden kuitenkin, että mahdolliset sarjoihin nousijat/putoajat tulee niihin tasaisesti sekä saman seuran joukkueet eri lohkoihin.

Ilmoittautumisajat
Jalkapallon sarjoihin ilmoittautuminen aukeaa 27.11. Ilmoittautuminen sarjoihin päättyy 7.1.2018
Erkka-, nuorten harraste (5v5 tai 8v8), LeikkiMaailman PeliTälli-sarjoihin ja aikuisten KKI/Harraste 7v7 31.1.2018
Kevään Karuselli-turnauksiin 28.2.2018

Piirin sarjoihin ilmoittautuminen ja sarjapaikat
Ilmoittautuminen tehdään keskitetysti seuran Taso -vastaavan tai muun riittävät käyttöoikeudet omaavan henkilön toimesta Tasoon, poikkeuksena kaveriporukoiden ilmoittautuminen johon ilmoittautumislinkkki alla. Jos seuralla on erääntyneitä maksuja vuodelta 2017, piirihallituksen päätöksen mukaisesti seuran ilmoittautumisia ei voida huomioida. Jos kauden 2018 jäsenmaksua ei makseta eräpäivään mennessä, voidaan seuran ilmoittautumiset hylätä. Mikäli joukkueita jää ilmoittautumatta ansaitsemilleen sarjapaikoille voidaan vapautuneet paikat täydentää tarvittaessa sarjojen täydennysmenettelyn mukaisesti. Jos sarjaan ei ilmoittaudu riittävästi joukkueita sen järjestämiseksi, voidaan ikäluokkia tai sarjatasoja yhdistää tai sarja jättää järjestämättä.
- Kaveriporukat, ilmoittautuminen täältä >>

Naisten Nelonen ja Vitonen
Joukkueet voivat ilmoittautua joko Neloseen tai Vitoseen. Nelosessa tulee syyskierrokselle yksi nousulohko, loput joukkueet jatkavat pelaamista Nelosessa tasolohkoissa. Keväällä Vitoseen ilmoittautuneet eivät nouse Neloseen vaan seuraavalla kaudella joukkue saa taas valita kummalle tasolle ilmoittautuu.

LeikkiMaailman Pelitällit ja Karusellit
Pelitälli -sarjoissa joukkueet pyritään jakamaan 1) maantieteellisiin lohkoihin, 2) kokemuksen mukaan kahdelle tai kolmelle eri tasolle - runsaasti pelanneet omiin ja vähemmän pelanneet omiin lohkoihinsa.

Pelimuodot ikäluokissa: E11-E10 8v8, F9-F7 5v5
Jako tasoihin: I-taso = piirin parhaassa kolmanneksessa, II-taso = piirin keskitasoa, III-taso = pelaajat osaamiseltaan hyvinkin eritasoisia, pääsääntöisesti vähemmän pelanneita
F9, F8 ja F7. Jako tasoihin: E = Enemmän pelanneet, V = Vähemmän pelanneet.

Soveltavan jalkapallo peli-illat
Uutta piirin tarjonnassa on soveltavan jalkapallon peli-illat. Ryhmille järjestetään yhdessä Helsingin piirin kanssa 8v8-pelimuodolla pelattavat peli-iltoja. Ajankohdat selviävät tarkemmin kevään aikana.

Peli-iltajärjestäjien haku
Piiri järjestää peli-iltoja joissa seura vastaa käytännön järjestelyistä. Seura varaa pelikentän 3-4 tunniksi ja ilmoittaa ajankohdan piirille erillisellä lomakkeella. Piiri kerää ilmoittautumiset, jakaa joukkueet peli-iltoihin, asettelee otteluohjelman ja laskuttaa joukkueilta tapahtumakohtaisen maksun (sis. kenttä-, erotuomari- ja käsittelymaksun).
Lisätiedot Ulla Kaasinen

Sarjasta tai ottelusta luopuminen
Luopumisista on välittömästi ilmoitettava piiriin, katso ohje >>

Liiton sarjoissa pelaavat joukkueet
Piirin sarjoissa pelaavien lisäksi myös kaikki liiton sarjoissa pelaavat joukkueet tulee yhteystietoineen ilmoittaa Taso -järjestelmään. Joukkueiden kotiotteluiden kentät, päivämäärät ja kellonajat tulee ilmoittaa välittömästi niiden varmistuttua (SPL/kunta) Tasoon, näin ottelut voidaan huomioida kenttä- ja erotuomariasetteluissa ja välttää päällekkäisvarauksia.

Otteluvuorot ja ja esteet Tasoon
Jos kunta ei jaa piirin peleihin yhteisiä pelivuoroja, otteluasettelun sujumiseksi seuran tulee ilmoittaa Tasoon joukkueidensa kentät ja pelipäivät ja -ajat jolloin kunkin pelimuodon ottelut pääosin pelataan. Esteitä voidaan ilmoittaa Taso -järjestelmässä sekä seura- että joukkuetasolla. Ilmoitetut estetoiveet pyritään mahdollisuuksien mukaan ottamaan huomioon. Joukkueilla voi olla keskinäinen ottelueste enintään yhden toisessa sarjassa pelaavan joukkueen kanssa.

Ottelupöytäkirjat
Kaikissa Uudenmaan piirin hallinnoimissa sarjoissa käytetään sähköistä pöytäkirjaa. Joukkueiden tulee huolehtia, että joukkueiden pelaajalistat ovat ajan tasalla. Joukkue voi käyttää otteluissaan vain niitä, pelaajia jotka löytyvät joukkueen pelaajalistalta. Vierasjoukkueen tulee päivittää pelaajat pöytäkirjaan peliä edeltävänä päivänä ja kotijoukkue tulostaa ottelupäivänä ennen peliä kaksi kappaletta pöytäkirjoja, jotka allekirjoitetaan ja toinen jää erotuomarille ja toinen kotijoukkueelle.

Pelipassi
Virallisiin otteluihin osallistuvalla pelaajalla tulee olla voimassa oleva pelipassi, lisäksi nuorten ikäluokissa tulee myös olla vakuutusturva voimassa. Piiri tarkistaa kaikkien joukkueiden pelaajien Pelipassit ja ja edustusoikeuden tilan kauden aikana.

Siirtyvät pelikiellot
Siirtyvät pelikiellot ovat aina henkilökohtaisia, ja ne kärsitään sen joukkueen seuraavissa virallisissa otteluissa, johon pelaajan seuraavan kauden joukkue osallistuu. Seuran tulee valvoa pelaajiensa pelikiellot.