Seurakehitys pääsivun HERO kuva

Seurakehitys

Ideoita, tukea ja tietoa tavoitteellisesti johdettuja ja verkostoituneita seuroja varten.

Seurasi tukena

Tietoa, uusia ideoita ja toimivia konsepteja seuratoiminnan kehittämiseksi sekä pelaajamäärien kasvattamiseksi. Katso eri palveluiden linkit alta.

Harrastamisen vahvat seurateot

LähiTapiola ja Palloliitto palkitsevat seuroja vastuullisista teoista

Saatat etsiä näitä sisältöjä

Muita tärkeitä linkkejä

Seurapalvelut seurojen elinvoiman ja kasvun tukena

Palloliiton tavoitteena on toimia tukena ja yhteistyökumppanina seurojen omien tavoitteiden toteutumiseksi. Seurojen elinvoiman ja kasvun edistämiseksi Palloliitto tarjoaa erilaisia osaamisen kehittämisen palveluita (Lisätietoja: Opi&Kehity-osiossa Seuratoimijalle -sivulta).

Seurojen keskinäinen yhteistyö sekä seurojen ja Palloliiton yhteinen tekeminen on tärkeä osa seurojen ja Palloliiton toiminnan kehittämistä. Kehittyminen ja oivallukset tapahtuvat vuorovaikutuksessa ja tietoa sekä kokemuksia vaihtamalla. Tästä syystä erilaiset Seuradialogi-tapahtumat ovat tärkeä osa Palloliiton seurapalveluita.

Pelaajamäärien kasvattaminen on yksi suomalisen jalkapallon ja futsalin strategian tärkeimpiä tavoitteita. Kasvunhaluisille seuroille Palloliitto tarjoaa Pelaajamäärien kasvattaminen-palveluita erilaisin konseptein (kuten Perhefutis) ja valmennuksin.

Tiedolla johtaminen on tärkeä osa suomalaisen jalkapallon ja futsalin strategiaa. Seurojen toiminnan kehittämisen pohjalla on Laatujärjestelmä ja kehitysohjelmat, joiden avulla seura saa erinomaisen kehyksen, työkaluja ja konkreettista palautetta oman toimintansa kehittämiseen. Lisäksi seuran toimintaympäristöä pääsee tutkimaan esimerkiksi Pelipassidataja Pallokartta-työkaluilla.

Palloliitto on myös apuna, kun seura haluaa parantaa omalla toiminnallaan harjoitus- ja peliolosuhteita tai rakennuttaa seuratalon. Oli tavoitteena oma kenttä, halii tai stadion, Palloliitto on Olosuhteiden kehittäminen-kumppani.

Suomalaisen jalkapallon ja futsalin menestys sekä hyvinvoinnin kasvattaminen on kriittisessä yhteydessä seurojen tekemisen määrän ja erityisesti laatuun. Jalkapallon taika tapahtuu seurojen toiminnassa.

Tule mukaan!

Jalkapalloa ja futsalia voi harrastaa monella eri tavalla. Mikä on sinun tapasi? Klikkaa alta lisätietoja mukaan lähteäksesi. Olet lämpimästi tervetullut!

Kunniagalleria

Palkittuja alueellisia seuroja- ja seuratoimijoita vuosien varrelta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä