Futsalin pelaajakehitysleirit

SPL TAMPEREEN FUTSALPELAAJAKEHITYSTOIMINTA KAUDELLA 2019–2020

SPL Tampere jatkaa syksyllä 2015 aloittamaansa futsalpelaajien alueellisen pelaajakehitystoiminnan järjestämistä myös alkaneella futsalkaudella 2019–2020. Kuluvalla kaudella alueellisten pelaajakehitystapahtumien ensisijaisina kohderyhminä tulevat olemaan futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneet xxx (päivitetään) ikäluokkien pelaajat.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa piirin lupaaville nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi sekä mahdollisuus kehittyä laadukkaassa valmennus- ja kilpailuympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakehitystyötä, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kehittää lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin.

Jalkapallon Huuhkaja- ja Helmaripäivien toimintamallin mukaisesti futsalpelaajien alueellisiin pelaajakehitystapahtumiin tullaan integroimaan kohderyhmänä olevien ikäluokkien seuravalmentajille suunnattua valmentajakoulutusta. Valmentajakoulutuksen päätavoitteena on antaa pelaajakehitystapahtumiin osallistuville valmentajille uusia ajatuksia seurojen arkisen valmennustyön kehittämiseen.

Opetuksen painopisteet ja sisällöt:
Pelaajakehitystapahtumien opetuksellinen painopiste tulee olemaan pelaajien pelikäsityksen, ryhmä- ja joukkuetaktisten osaamisen sekä havainnointi- ja päätöksentekotaitojen kehittämisessä. Toisaalta pelaajille pyritään antamaan palautetta yksilöllisesti ja kokonaisvaltaisesti lisäten heidän valmiuksiaan muidenkin henkilökohtaisten taitojen ja ominaisuuksiensa kehittämiseen.

Ajankohdat:
Kauden 2019–2020 leiritapahtumat järjestetään koulupäivinä. Leiriajankohdat päivitetään tähän:

Kustannukset:
Pelaajakehitystapahtumien kustannukset (noin 25 euroa per leiripäivä) laskutetaan leiri- ja tapahtumamaksuina pelaajan edustaman seuran toimintatavan mukaisesti, seuralta tai pelaajalta itseltään.

Toimihenkilöt:
Pelaajakehitysleirien valmentaja- ja toimihenkilötehtäviin pyritään valitsemaan soveltuvia henkilöitä useammasta pirkanmaalaisesta futsalseurasta. Vastuuvalmentajilta edellytetään UEFA Futsal B -koulutusta, muiden valmentajien koulutussuosituksena on suoritettu Futsal C -koulutus.

Pelaajarekrytointi:
Lähtökohtaisesti seuroja kehotetaan esittämään tapahtumiin 5-8 pelaajaa (4-6 kenttäpelaajaa ja 1-2 maalivahtia) sekä valmentajaa, joka olisi valmentajakoulutukseen osallistumisen ohella valmis toimimaan tukena tapahtumien järjestelyissä. Esitetty pelaaja on innostunut kehittämään itseään urheilijana ja pelaajana tavoitteenaan oman huipputasonsa saavuttaminen. Hän on myös sitoutunut harjoittelemaan tämän tavoitteen vaatimalla tavalla laadullisesti ja määrällisesti.

Esitä pelaajaa xxx mennessä tästä >>

Valituille pelaajille lähetetään kutsu ilmoitettuun sähköpostiin.

Lisätietoja:
Mikko Tulonen