Futsalin pelaajakehitysleirit

SPL TAMPEREEN FUTSALPELAAJAKEHITYSTOIMINTA KAUDELLA 2017–2018

SPL Tampere jatkaa syksyllä 2015 aloittamansa futsalpelaajien alueellisen pelaajakehitystoiminnan järjestämistä myös alkaneella futsalkaudella 2017–2018. Kuluvalla kaudella alueellisten pelaajakehitystapahtumien ensisijaisina kohderyhminä tulevat olemaan futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneet 2000–2001-syntyneet poikapelaajat sekä 2000–2002-ikäluokkien tyttöpelaajat.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa piirin lupaaville nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi sekä mahdollisuus kehittyä laadukkaassa valmennus- ja kilpailuympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakehitystyötä, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kehittää lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin. Ikäluokkien 2000–2001 poikapelaajien kohdalla pelaajakehitystapahtumat tulevat toimimaan rakennusvaiheessa olevan, kevään 2019 EM-karsintoihin osallistuvan U19-futsalmaajoukkueen pelaajatarkkailu ja -kehitystilaisuuksina.

Jalkapallon Huuhkaja- ja Helmaripäivien toimintamallin mukaisesti futsalpelaajien alueellisiin pelaajakehitystapahtumiin tullaan integroimaan kohderyhmänä olevien ikäluokkien seuravalmentajille suunnattua valmentajakoulutusta. Valmentajakoulutuksen päätavoitteena on antaa pelaajakehitystapahtumiin osallistuville valmentajille uusia ajatuksia seurojen arkisen valmennustyön kehittämiseen.

Kohderyhmät:

2000–2001-syntyneet poikapelaajat
2000–2002-syntyneet tyttöpelaajat

Opetuksen painopisteet ja sisällöt:

Pelaajakehitystapahtumien opetuksellinen painopiste tulee olemaan pelaajien pelikäsityksen, ryhmä- ja joukkuetaktisten osaamisen sekä havainnointi- ja päätöksentekotaitojen kehittämisessä. Toisaalta pelaajille pyritään antamaan palautetta yksilöllisesti ja kokonaisvaltaisesti lisäten heidän valmiuksiaan muidenkin henkilökohtaisten taitojen ja ominaisuuksiensa kehittämiseen.

Alustavat ajankohdat:
Kauden 2017–2018 leiritapahtumat järjestetään pääasiassa koulupäivinä. Alustavat leiriajankohdat ovat seuraavat:

Vuosina 2000–2001-syntyneet pojat:
1. leiritapahtuma:  ke 17.1. n. klo 9.00-16.00
2. leiritapahtuma: ke 14.2. n. klo 9.00-16.00
3. leiritapahtuma: ke 7.3. n. klo 9.00-16.00
4. leiritapahtuma: valtakunnallinen pelaajakehitysturnaus Eerikkilässä, runkopäivät 28.-31.3.2018

Vuosina 2000–2002-syntyneet tytöt:
1. leiritapahtuma:  ma 15.1. n. klo 9.00-16.00
2. leiritapahtuma: to 15.2. n. klo 9.00-16.00
3. leiritapahtuma: ma 12.3. n. klo 9.00-16.00
Lisäksi mahdollisesti SPL:n piirien yhteinen tapahtuma

Kustannukset:
Pelaajakehitystapahtumien kustannukset (noin 25 euroa per leiripäivä) laskutetaan leiri- ja tapahtumamaksuina pelaajan edustaman seuran toimintatavan mukaisesti, seuralta tai pelaajalta itseltään.

Pelaajarekrytointi:
Lähtökohtaisesti seuroja kehotetaan esittämään tapahtumiin 5-8 pelaajaa (4-6 kenttäpelaajaa ja 1-2 maalivahtia) sekä valmentajaa, joka olisi valmentajakoulutukseen osallistumisen ohella valmis toimimaan tukena tapahtumien järjestelyissä. Esitetty pelaaja on innostunut kehittämään itseään urheilijana ja pelaajana tavoitteenaan oman huipputasonsa saavuttaminen. Hän on myös sitoutunut harjoittelemaan tämän tavoitteen vaatimalla tavalla laadullisesti ja määrällisesti.

Esitä pelaajaa 19.11. mennessä tästä >>

Lisätietoja: