Turnaukset ja harjoitusottelut

Turnaukset

Piiri asettelee kaikki pelit asetteluohjelmalla. Ohjelma vaatii tietynmuotoisia listoja, jotta tiedot voidaan siirtää siihen. Alla on malli siitä, mitä sarakkeita  Excel-taulukossa täytyy olla, jotta se voidaan siirtää suoraan ohjelmaan:

sarja lohko otteluid pvm klo koti vieras kenttakoodi kenttanimi
P15 1   1.4.2016 18:30 MaPS MynPa 2509 Taponketo KHT
P12 1   14.4.2016 17:00 LTU FC Inter 55 Littoinen KHT
T13 1   20.5.2016 12:30 TPS TuWe 22 Kupittaa 5 KHT

Tärkeää on, että saamamme lista on joko samanlainen kuin yllä tai helposti muunnettavissa sellaiseksi. Esimerkiksi jos kellonaika on merkattu 18.00 tai 18:00, muuttaminen on helppoa kunhan se on kaikissa kohdissa samalla tavalla merkattu. Samoin päivämäärä on yleensä helppo muuntaa, jos vaikka vuosiluku puuttuu, koska turnauksissa on vain muutamana päivänä pelejä, jolloin samat päivämäärät on helppo kopioida otteluihin. OtteluID ei ole pakollinen ja piiri voi lisätä sen itse. Otteluparin merkkaaminen eri sarakkeisiin on tärkeää, eli koti- ja vierasjoukkueelle on ehdottomasti oltava oma sarake, väliviiva-sarakkeen tekeminen ei ole välttämätöntä. Mikäli joukkueet eivät ole tiedossa, voi käyttää esim. merkintöjä A1 – B2. Mikäli teillä on joitain muita sarakkeita jo tehdyissä listoissa, se ei aiheuta ongelmia. Me poistamme ne saamastamme tiedostosta ennen siirtoa asetteluohjelmaan.

Tärkeää on tarkistaa, että koko ottelulista on samalla tavalla tehty, jotta mahdolliset muutokset on helppo toteuttaa. Me emme asettele tuomareita, mikäli toimittamanne ottelulista vaatii huomattavia muutostöitä.

Piiri määrää pyynnöstä ja maksua vastaan erotuomarit turnaukseen (yhteys suoraan Sami Kattelukseen), mutta turnausohjelma tulee toimittaa vähintään neljä (4) viikkoa ennen turnausta. Mikäli ohjelma toimitetaan myöhemmin, niin asettelusta veloitetaan tuplamaksu tai asettelua ei voida piirin toimesta tehdä lainkaan. Mikäli turnauksenne on "ruuhka-aikana" (=paljon turnauksia ja/tai sarjapelejä samaan aikaan), niin pyydämme turnausjärjestäjää varautumaan tarvittaessa itse järjestämään tuomarit.

Erotuomariasetteluhinnasto turnauksiin:

Kiinteä osa (turnaustietojen syöttö+ohjelman asetukset) €    30 €
Muuttuva osa (tehtävämäärästä riippuva asettelutyö) € / et-tehtävä

ET-palkkiot turnauksissa.

HARJOITUSOTTELUT

Harjoitusottelu voidaan ilmoittaa Tasoon tuomareiden varattavaksi kirjautumalla Tasoon ja valitsemalla joukkueen sivulta "Ilmoita harjoitusottelu".

Tämä palvelu on maksuton ja vastuu tehtävän täyttymisestä on joukkueella eikä piirillä. Jos tehtävä ei täyty ohjelman kautta, joukkueiden tulee itse ottaa yhteyttä tuomareihin.

Jos harjoitusottelu ilmoitetaan Tasoon, niin palkkiomaksatus menee normaalisti Tason kautta. Jos harjoitusottelua ei ilmoiteta Tasoon, niin palkkiot maksetaan tuomarin kanssa sovitulla tavalla. Jos sarjaan ei ole määritelty palkkiota yhdelle tuomarille, niin Tason kautta otteluun tulee koko kolmikko tuomareiden varattavaksi. Harjoitusotteluiden ET-palkkiot.

Jos harjoitusottelu pelataan normaalia lyhyemmällä peliajalla ja seura haluaa erotuomarin kanssa neuvotella lyhyemmissä peliajoissa pienemmän palkkion, niin he eivät lisää ottelua Tasoon.

Erotuomareiden yhteystiedot.