Futsal pelaajakehitystapahtumat

ITÄISEN ALUEEN FUTSALPELAAJAKEHITYSTAPAHTUMA

Itäisen alueen (Keski-Suomi, Itä-Suomi ja Kaakkois-Suomi) piirien yhteinen futsalpelaajien alueellinen pelaajakehitystoiminta. Kuluvalla kaudella alueellisten pelaajakehitystapahtumien ensisijaisina kohderyhminä tulevat olemaan futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneet 2000–2001(-02)-syntyneet poikapelaajat.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa Itäisen alueen lupaaville nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi sekä mahdollisuus kehittyä laadukkaassa valmennus- ja kilpailuympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakehitystyötä, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kehittää lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin. Ikäluokkien 2000–2001 poikapelaajien kohdalla pelaajakehitystapahtumat tulevat toimimaan rakennusvaiheessa olevan, kevään 2019 EM-karsintoihin osallistuvan U19-futsalmaajoukkueen pelaajatarkkailu ja -kehitystilaisuuksina.

Kohderyhmät:
2000–2001 (-02)-syntyneet poikapelaajat
Pääpaino on U19-futsalmaajoukkueeseen tähtäävät ikäluokat (2000 ja 2001 syntyneet), mutta mukaan voidaan ottaa myös 2002 syntyneitä, mikäli leireillä on vielä tilaa!

Opetuksen painopisteet ja sisällöt:
Pelaajakehitystapahtumien opetuksellinen painopiste tulee olemaan pelaajien pelikäsityksen, ryhmä- ja joukkuetaktisten osaamisen sekä havainnointi- ja päätöksentekotaitojen kehittämisessä. Toisaalta pelaajille pyritään antamaan palautetta yksilöllisesti ja kokonaisvaltaisesti lisäten heidän valmiuksiaan muidenkin henkilökohtaisten taitojen ja ominaisuuksiensa kehittämiseen.

Ajankohdat:
Itäisen alueen ensimmäisen tapahtuma järjestetään Jyväskylässä (Monitoimitalo) sunnuntaina 4.2.2018.
Alustava ohjelma:
9.00–10.00 luento KiHun kokoustila
10.00–12.00 lajiharjoitus MMT palloilusali
12.00–13.00 ruokailu
13.00–14.00 luento KiHUn kokoustila
14.00–15.30 lajiharjoitus MMT palloilusali

Huom! Tapahtuma järjestetään mikäli on tarpeeksi osallistujia!

Kustannukset:
Pelaajakehitystapahtumien kustannukset (noin 30–35 euroa per leiripäivä) laskutetaan leiri- ja tapahtumamaksuina pelaajan edustaman seuralta jälkikäteen.

Pelaajarekrytointi:
Seurojen tulee esittää pelaajia tapahtumaan 23.1.2018 mennessä timo.hamalainen@palloliitto.fi  Esitetty pelaaja on innostunut kehittämään itseään urheilijana ja pelaajana tavoitteenaan oman huipputasonsa saavuttaminen. Hän on myös sitoutunut harjoittelemaan tämän tavoitteen vaatimalla tavalla laadullisesti ja määrällisesti. Tarkemmat ohjeet lähetetään noin viikko ennen tapahtumaa.