Piiri- ja aluesarjat

ALUEELLISET SARJAT
Alueelliset sarjat ovat sarjoja, joissa joukkueet pelaavat otteluita yli piirirajojen. Keski-Suomen, Itä-Suomen ja Kaakkois-Suomen piireillä yhteisiä alueellisia sarjoja ja karsintoja pelataan tarvittaessa A-, B- ja C-ikäluokissa. Lisäksi C-, Cn- ja D-ikäluokissa pelataan alueellista Puolen Suomen Liigaa. Aikuisissa Miesten Kolmonen järjestetään Itä-Suomen piirin kanssa yhteissarjana. Futsalissa miesten Kakkonen on alueellinen sarja.

PUOLEN SUOMEN LIIGA
C15-, C14- ja D13-ikäluokkien parhaat ja suunnitelmallisesti harjoittelevat keskisuomalaiset joukkueet pelaavat Itä-Suomen, Keski-Pohjanmaan, Pohjois-Suomen ja Vaasan piirien parhaiden joukkueiden kesken alueellista sarjaa pojissa ja tytöissä.

PIIRIN SARJAT
Palloliiton Keski-Suomen piirin omia jalkapallosarjoja pelataan aikuisissa (miesten Nelonen, Viitonen, Kuutonen ja aikuisten Piiriliigat) ja sarjoja on tarjolla kaikissa junioreiden ikäluokissa - piiri järjestää yksittäisinä otteluina pelattavia kilpasarjoja, joissa pelataan piirin mestaruuksista sekä peli-iltoina pelattavia pienkenttäsarjoja. Futsalissa tarjolla on aikuisten sarjoja (miesten Kolmonen, naisten Kakkonen ja harrastesarjat) ja junioreissa sarjoja on tarjolla ikäluokissa kahden ikäluokan välein.

OTTELUPÖYTÄKIRJAT
Kaikissa piirin sarjaotteluissa, niin kilpa- kuin pienkenttäsarjojen peli-illoissa, käytetään Taso -järjestelmässä täytettäviä ottelupöytäkirjoja.