Pelinohjaajakoulutus

Pelinohjaajakoulutus 2018
C14 joukkueille

Kaudella 2018 kaikkien C14 ikäluokkien (syntyneet 2004) joukkueiden/pelaajien tulee käydä Pelinohjaajakoulutus. Pelinohjaajat voivat toimia erotuomareiden sijasta Leikkimaailman (11-v. ja nuoremmat) otteluissa.
Koulutuksen avulla saadaan jokaiselle junioripelaajalle parempi tietämys säännöistä sekä ymmärrys erotuomaritoiminnan perusteista.  Koulutuksen yhteydessä pääpaino asetetaan pelaajien omaan pelaamiseen liittyvään sääntökoulutukseen.
Toisaalta juniori-ikäisten Pelinohjaajien toiminta nuorimmissa ikäluokissa palvelee hyvin nuorisotoiminnan Kaikki Pelaa -ohjelman tavoitteita. Lisäksi seurat saavat koulutettuja Pelinohjaajia omiin Leikkimaailma-ikäisten peli-iltoihin.

Piiri luonnollisesti tarjoaa/järjestää ilmaisen koulutuksen kyseisten ikäluokkien joukkueille.
Mahdollisuuksia on kaksi:
– Joukkue ilmoittaa pelaajansa johonkin alla mainittuun koulutusiltaan.
– Seura (tai yhteistyössä toisen seuran) kokoaa kaikki juniorinsa (enemmän kuin vain yksi joukkue) ja järjestää heille oman koulutusillan, koulutuksesta vastaa kuitenkin piiri. Koulutusillan järjestäjän on sovittava piirin kanssa päivämäärästä hyvissä ajoin (viimeistään 3 viikkoa) ennen koulutusta kouluttajajärjestelyjen onnistumisen vuoksi.

Keski-Suomen piiri järjestää koulutusta seuraavina iltoina/päivinä*;

Paikka pvm. aika ilmoittautuneet joukkueet
Onkapannu 2
4.4.2018 klo 18.00-21.00 Komeetat (27), Team LKP (10) TÄYNNÄ!
Onkapannu 2
10.4.2018 klo 18.00-21.00 FcBb (7), JJK -04 RED (19)
Onkapannu 2
12.4.2018 klo 18.00-21.00 JyPK -04/05 vihreä (15), JyPK-04 (20) TÄYNNÄ!
Onkapannu 2
23.4.2018 klo 18.00-21.00 PaRi P-04 (25)
7.5.2018 klo 18.00-21.00 JJK P-04, PaRi T-04/05

* muut koulutuspäivät julkaistaan sitä mukaan kun varmistuvat

Ilmoittakaa (arvioitu osallistujamäärä) nuorisopäällikkö Timo Hämäläiselle timo.hamalainen@palloliitto.fi mahdollisimman pikaisesti, viimeistään viikkoa aikaisemmin minä iltana joukkueenne haluaa osallistua koulutukseen, koulutustilaan mahtuu max. 40 henkeä. Koulutusillat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.  Joukkueenjohtajan tai muun aikuisen on osallistuttava joukkueen mukana koulutukseen.

Koulutuksiin voi tietenkin osallistua muutkin henkilöt kuin kyseisen ikäluokan junioripelaajat.

Lisätietoja;
Timo Hämäläinen