Erotuomaritoiminta

Liiton ohjeet ja määräykset erotuomaritoiminnasta löytyvät osiosta "Palvelut erotuomareille">>

KESKI-SUOMEN PIIRI

Palkkioiden ja kulujen maksaminen
Ennen kauden ensimmäistä palkkiomaksatusta, tulee verokortin ja täytetyn henkilötietokortin olla toimitettuna piiriin sähköpostilla tai postitse. Suomen Palloliiton Keski-Suomen Piirin erotuomarimääräykset sekä piirin et-tehtävien palkkionmaksatus hoidetaan Taso-järjestelmän kautta.

Erotuomaripalkkiot ja tehtäväkohtaiset kulut tulee laskuttaa mahdollisimman pian ottelun jälkeen, kuitenkin viimeistään yhden kuukauden sisään ottelun päättymisestä.

Ennakonpidätys
Yksittäisestä satunnaisesta suorituksesta ei tarvitse toimittaa ennakonpidätystä, jos suorituksen määrä on enintään 20 €. Yli 20 €:n korvauksista suoritetaan ennakonpidätystä 60 % tai verokortilla osoitetun veroprosentin mukaan.  Mikäli erotuomari ei esitä verokorttia tai vastaavaa todistusta on ennakonpidätys silloin 60 %.

Päivärahat ja matkakulut
Matkakulut, sekä päivä- ja osapäivärahat maksetaan verohallituksen ohjeistuksen mukaisesti.

Erotuomareiden palkkioiden sotu-maksut
Ennakkoperintälain mukaan satunnaisista erotuomaritehtävistä suoritettavia palkkioita ei ole pidettävä Ennakkoperintälain 4 §:n mukaisena palkkana vaan EPL: 6 §:n mukaisina korvauksina.  Erotuomaripalkkioista toimitetaan vain ennakonpidätys - työnantajan sosiaali-turvamaksua ei tarvitse suorittaa.  Tämä koskee erotuomareita, jotka eivät toimi palkka- tai työsuhteessa maksajaan.

Erotuomareiden yleiset ohjeet Keski-Suomi>>

Erotuomareiden toimintaohjeet Taso-järjestelmässä Keski-Suomi>>