Tulevat tapahtumat

Kaakon Parhaat - palkintogaala pe 27.10.2017 Lappeenranta

Piirin taitokilpailut Kuopiohallissa.

SUOMEN PALLOLIITON KESKI-SUOMEN PIIRI RY

Suomen Palloliiton Keski-Suomen piiri perustettiin 3. tammikuuta 1938 klo 19 Santalan kahvilassa, Jyväskylässä. Piirin toiminta-alue on Keski-Suomen maakunta. Piiri toimii 24 eri kunnan alueella.

Piirissämme oli vuonna 2016 rekisteröityjä pelaajia 6625, joista nais- ja tyttöpelaajia oli 1832. Vuotta aiemmin pelaajien määrä oli 6249 (1714). Pelaajamäärän kokonaiskasvu oli 6% ja tyttöpelaajien 6,8% verrattuna edellisvuoteen. Virallisissa pelaajamäärissä ei huomioida piirin ja seurojen järjestämien harrastesarjojen ja -tapahtumien pelaajia eikä noin kahtasataa piirin futsalin harrastesarjan pelaajaa.

Keski-Suomen alueella harrastetuin palloilulaji on jalkapallo. Myös futsal kuuluu Keski-Suomessa harrastetuimpien palloilulajien joukkoon. Jalkapallosarjoissa pelasi viime kaudella 388 joukkuetta, joista mies- ja nais-joukkueita oli 53, nuorten joukkueita 339. Futsal-joukkueita osallistui sarjoihin 105. Jäsenseuroja piirissä on 50.

TOIMINTA-AJATUS

Piirin tehtävänä on kehittää ja koordinoida jalkapallotoimintaa kokonaisvaltaisesti toiminta-alueellamme ja tukea seurojen elinvoimaa tarjoamalla mielekästä harraste- ja kilpailutoimintaa sekä laadukasta koulutustoimintaa. Piiri edisti yhdessä jäsenseurojensa kanssa lajissa mukana olevien kehittymistä kansalliselle ja kansainväliselle jalkapallouralle Suomen Palloliiton laatimia periaatteita ja päätöksiä noudattaen.

JALKAPALLOPERHEEN OMA KOULUTUSTILA ATEENA

Keski-Suomen piirillä on Keski-Suomen Liikunnan kanssa yhteinen 50-hengen koulutustila toimiston yhteydessä. Koulutustilaa vuokrataan seuroille ja järjestöille. Koulutustila Ateenan kotisivut>>