Aluejoukkueet Kaakkois-Suomi

Alujoukkuetoiminta on Palloliiton järjestämää alueellista pelaajakoulutus ja -tarkkailutoimintaa. Toimintaa järjestetään sekä tytöille että pojille.

ALUEJOUKKUETOIMINTA / POJAT

Palloliitto järjestää aluejoukkueleirejä tässä vaiheessa 15-vuotiaillepelaajille. Pääsääntöisesti aluejoukkueet kokoontuvat leireille omina joukkueinaan, mutta myös yhteisiä tapahtumia järjestetään ajoittain.

Kesäisin aluejoukkueista kootaan suurempi ryhmä, joka toimii malliryhmänä Eerikkilän Urheiluopistolla järjestettävällä A-valmentajakurssilla. Perinteinen Tähtitarhatapahtuma (14-vuotiaat) järjestetään yleensä marraskuussa Eerikkilän Urheiluopistolla. Tapahtuma on lähtölaukaus seuraavan alue- ja maajoukkueikäluokan leiritykselle.

Poikien aluejoukkueleirit järjestävät neljä tammikussa 2012 aloittanutta päätoimista Palloliiton aluevalmentajaa.

Kaakkois-Suomi kuuluu poikien aluevalmennuksessa itäiseen alueeseen (Itä-Suomi, Kaakkois-Suomi, Keski-Suomi) ja sen aluevalmentajana toimii tällä hetkellä Kai Nyyssönen

ALUEJOUKKUETOIMINTA / TYTÖT

Tyttöjen aluejoukkueleirejä järjestetään 15-16-vuotiaille pelaajille. Aluejoukkueita on kuusi ja ne ovat maantieteellisesti jaettu. Tyttöjen aluejoukkuetoiminnassa Kaakkois-Suomi toimii yhdessä Tampereen piirin kanssa. Aluevalmentajina toimivat Mari Kokkonen ja Ollipekka Ojala,

Aluejoukkuetoiminta huipentuu alueturnaukseen, joka järjestettiin huhtikuussa Eerikkilän Urheiluopistolla.

Lisätietoa aluejoukkueiden toiminnasta saat aluevalmentajilta tai piirin nuorisopäällikkö Hannu Ollilalta.