Respect the Game Tournament

Suomen Palloliiton Kaakkois-Suomen piiri järjestää yhdessä Lappeenrannan kaupungin ja yhteistyökumppaneiden kanssa Venäjän MM2018-kisojen hengessä kisojen avajaisviikonloppuna 16. - 17.6.2018 aikuisten 32 joukkueen harrastetapahtuman "Respect the Game Tournament". Turnaus toteutuu vain, mikäli kaikki 32 joukkuetta saadaan kasaan.

Turnausesite FIN/ENG (pdf) >> Summary in English >>

ILMOITTAUDU TURNAUKSEEN

Tapahtuman ideana on koota aikuisista (18 tai vanh. mies/nainen) harrastepelaajista yhteensä 32 joukkuetta ja pelata 5v5-pelimuodolla Venäjän MM2018-kisoihin osallistuvien maiden nimillä, lohkoilla ja kisojen virallisella ottelukaaviolla yhden viikonlopun aikana "Respect MM2018-mestaruudesta". Peliaika kaikissa otteluissa on 1x35 min (+ sijoitusottelussa tarvittaessa jatko-ottelu 1x5 min ja rp-kilpailu). Pelikenttinä Lappeenrannan Amiksen ja Sammonlahden jalkapallonurmet (4 kenttää per kenttäalue - kenttäkoko 1/4, pienet maalit). Joukkueen kokonaispelaajamäärä on rajoitettu 10 pelaajaan. Erotuomaritoiminnasta turnauksessa vastaavat Lappeenrannan Erotuomarikerhon viralliset erotuomarit.

Ilmoittautuessaan joukkue valitsee oman ensisijaisen suosikkijoukkueensa sekä kaksi muuta joukkuetta varalle. Joukkuenimet luovutetaan ilmoittautumisjärjestyksessä, paitsi jos joukkue koostuu kokonaan tai suurelta osin jonkun kisoihin osallistuvan maan kansalaisista, on heillä etuoikeus oman maansa joukkuenimeen. Tarvittaessa joukkuenimet arvotaan.

Turnaus alkaa lauantaina 16.6., joilloin päivän aikana pelataan kaikki alkulohkojen ottelut (3 kpl/j.). Lauantai-iltana pelataan lohkojen kahden parhaan joukkueen 1/16-sijoitusottelut (1 ott./j.).
Sunnuntaina 17.6. pelataan aamulla 1/8 sijoitusottelut ja puolilta päivin välierät (1/4) ja sitten lopuksi iltapäivällä pronssiottelu ja finaali. Kolme parasta joukkuetta palkitaan mitaleilla ja turnauksen voittaja "Respect MM2018-mestari" lisäksi voittajapokaalilla ja Saimaan risteily-lahjakortilla (12 hlöä).

Turnauksen osallistumismaksu on 150 euroa per joukkue ja se laskutetaan keväällä 2018, kun joukkuemäärä on koossa ja turnauksen järjestäminen on varmistunut.

Ilmoittautuminen turnaukseen on avattu 7.12.2017 täällä >> ja se päättyy 31.3.2018 (tai kun 32 joukkuetta on ilmoittautunut mukaan).

Alustavat aikataulut:

Lauantai 16.6.2018
- Alkulohkojen ottelut (32 joukkuetta / 3 ottelua per joukkue) klo 10:00 - 16:15
- Neljännesvälierä-ottelut klo 17:30 (4 ottelua) ja 18:30 (4 ottelua)

Sunnuntai 17.6.2018
Puolivälierät (4 ottelua) klo 10:00
- Välierät (2 ottelua) klo12:30
- Mitaliottelu (2 ottelua) klo 15:30

Lisätietoja turnauksesta arkisin klo 9-16 Kaakkois-Suomen piirin piirijohtajalta Veijo Vainikalta p. +358 400 846 280 tai sähköpostitse veijo.vainikka(a)palloliitto.fi