Matkustusohje

Matkakorvaukset piirin alueella 2017

Omalla kulkuneuvolla alla olevan Verohallituksen taulukon mukaisesti (todelliset kulut)

Henkilöauto 0,41 eur / km
Moottoripyörä 0,32 eur / km
Mopo 0,17 eur / km
Muu kulkuneuvo 0,10 eur / km

Lisämatkustajasta saa 0,03 eur/km /matkustaja lisäkorvauksen.
Julkisella kulkuneuvolla matkustettaessa korvataan matkalipun hinta (matkalippu tai vastaava esitettävä)

Ellei muuta ole sovittu piirin otteluissa ei Kolmosta tai futsalia lukuun ottamatta ole oikeutta päivärahaan tms. korvaukseen.
Päivärahat yli 10 h = 41 eur ja yli 6 h = 19 eur

Erotuomari on velvollinen toimittamaan maksajalle etukäteen tai esittämään palkkiota maksettaessa verokorttinsa. Ellei korttia esitetä on ennakonpidätys aina 60 %

Erotuomaripalkkiosta ei piirin otteluissa tarvitse maksaa sosiaaliturvamaksua.

Piiri tekee ennakonpidätykset kaikista maksamistaan palkkioista. Jos seura toimii palkkionmaksajana enintään 20 euron yksittäisestä satunnaisesta suorituksesta ei tarvitse pidättää ennakonpidätystä, mutta kaikki palkkiot ovat saajalleen veronalaista tuloa ja ne on ilmoitettava verottajalle lopullisessa verotuksessa.
Verottomina matkakorvauksina voi henkilö saada yhdistyksiltä tms. max: 2000 euron /vuosi.

Piirin maksamien palkkioiden maksupäivä on kuukauden 15. Mikäli em. päivä osuu viikonlopulle tai pyhäpäivään, maksupäivä on edellinen arkipäivä. Palkkioiden tulee olla kuitattuna TASO järjestelmässä viimeistään kuun 10. päivä, jotta se ehtii mukaan maksuerään.

Matkustaminen otteluun on aina tehtävä maksajalle edullisinta tapaa käyttäen!

• Erotuomarikolmikon liikkuessa oman paikkakuntansa ulkopuolella, on pääsääntöisesti aina kuljettava samalla autolla.
  • Omalla paikkakunnalla kolmikon on matkustettava yhdessä, mikäli se kokonaisuudessaan on seuralle edullisin matkustustapa.
  • Matkan lähtöpaikkana pidetään tuomarin vakituista asuntoa. Muuta tilapäistä oleskelupaikkaa voidaan pitää lähtöpaikkana vain, mikäli sen mukaan matkustus on maksajalle edullisempaa.

KATSO PALLOLIITON TÄYDELLINEN EROTUOMAREIDEN MATKUSTUSSÄÄNTÖ 2017 TÄSTÄ >>