Pelikiellot

1. Nämä määräykset koskevat vain piirien järjestämiä kilpailuja. Miesten Kolmosesta, jossa yksittäisillä varoituksilla on merkitystä, on kuitenkin oma ohjeisto. Liiton järjestämiä sarjoja koskevat määräykset löytyvät liiton ohjeista.
2. Seurat ovat itse vastuussa siitä, etteivät peluuta pelikiellossa olevia pelaajia. Joukkueen pitää varmistaa erotuomarilta heti ottelun jälkeen kentältäpoiston syy sekä pelaajan nimi epäselvyyksien välttämiseksi.
3. Kentältäpoisto aiheuttaa usemmiten pelikiellon, ikäluokasta ja/tai sarjasta riippuen.
4. Kun pelaaja poistetaan kentältä, hän ei saa jäädä vaihtopenkille vaan hänen tulee poistua koko kenttäalueelta, näin vältytään turhilta jälkitilanteilta.
5. Nuorten automaattisten pelikieltojen pituudet näkyvät ao. taulukossa.
6. Helsingin piirin sisäisissä miesten sarjoissa (Nelonen-Seiska ja KKI-sarjat) kahdesta varoituksesta (koodi N) samassa ottelussa tullut kentältäpoisto johtaa yhden ottelun pelikieltoon, samoin koodi K. Muut suoran punaisen koodit (H-M, ei K) aiheuttavat kahden ottelun pelikiellon. Pelikielto alkaa automaattisesti heti seuraavasta joukkueen virallisesta pelistä.
7. Naisten piirisarjoissa Kolmonen-Vitonen tulee aina koodeista H-M kahden ottelun pelikielto, N koodilla vain yhden ottelun.
8. Kurinpitovaliokunta käsittelee törkeät tapaukset ja voi määrätä niistä lisärangaistuksia. Tällöin pyydetään aina kirjallinen vastine osapuolilta ja päätöksestä tulee kirjallinen ilmoitus seuralle.
9. Pelikielto on kärsittävä välittömästi sen joukkueen, jossa pelikielto on saatu, seuraavissa virallisissa otteluissa. Ennen pelikiellon kärsimistä pelaaja ei saa pelata virallisia otteluita missään muussa joukkueessa. Mikäli pelikiellon pituus esim. sarjatauon vuoksi tulee kohtuuttomaksi, voi seuran anomuksesta piiri määrätä miten pelikielto kärsitään.
10. Määräaikainen pelikielto koskee kaikkia virallisia sekä muita Helsingin piirin järjestämiä otteluita mm. Harrasteliiga.

Koodi

Kentältäpoiston syy

Tulevaisuus 20-16 v

Kaveri 15-12 v