Aikuisten pelitapa

Aikuisten futsalsarjat 2018-2019, 22.8.2018

Miehet

Kakkonen (10)

Kaksinkertaisen sarjan voittaja karsii Keski-Suomen ja Itä-Suomen yhteisen Kakkosen voittajaa vastaan noususta Futsal Ykköseen. Karsinta pelataan yksiosaisena puolueettomalla kentällä. Sarjan sijalle 8. ja huonommin sijoittuneet putoavat oman piirinsä Kolmoseen. Jos Futsal Ykkösestä ei kuitenkaan putoa enempää Helsingin tai Uudenmaan piirin joukkueita, kuin mitä sinne nousee, sarjan 8. sijalle sijoittunut joukkue säilyttää paikkansa Kakkosessa. Jos puolestaan Futsal Ykkösestä putoaa vähemmän Helsingin ja Uudenmaan piirin joukkueita kuin sinne nousee, sarjan 9. sijalle sijoittunut joukkue säilyttää paikkansa Kakkosessa. Ottelut pelataan kahdella erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan.
Joukkueet:

Kolmonen (16)

Pelataan kahdessa 8 joukkueen lohkossa kaksinkertaiset sarjat. Lohkovoittajat pelaavat keskenään karsintapelin noususta Kakkoseen ja lohkojen sijalle 7. ja huonommin sijoittuneet putoavat Neloseen. Lohkokakkoset pelaavat pronssimitaleista. Ottelut pelataan kahdella erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan.
Lohko 1:
Lohko 2:

Nelonen (24)

Pelataan kahdessa 12 joukkueen lohkossa yksinkertaiset sarjat. Lohkovoittajat nousevat Kolmoseen ja lohkokakkoset sekä lohkokolmoset pelaavat lisänousupaikoista. Lohkojen sijalle 11. ja huonommin sijoittuneet putoavat Viitoseen. Ottelut pelataan kahdella erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan.

Vitonen (28)

Pelataan kolmessa lohkossa. Lohkovoittajat nousevat Neloseen ja lohkojen 1-2 sijalla 2. ja 3. tulleet sekä lohkon 3 kakkonen pelaavat lisänousupaikoista. Lohkovoittajat pelaavat mitaleista yksinkertaisen sarjan. Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan. Uudet joukkueet ilmoittautuvat Vitoseen tai Kutoseen.

Kutonen (7)

Pelataan kaksinkertainen sarja mestaruudesta. Uudet joukkueet ilmoittautuvat Vitoseen tai Kutoseen.

KKI35, 31.12.1984 ja sitä ennen syntyneet.

Pelataan yhdessä lohkossa yksinkertainen sarja. Sarja on yhteinen Uudenmaan piirin joukkueiden kanssa. Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla.

Harrastesarjat

Peliaika on 2 x 20 min suoraa aikaa, eikä toimitsija ole pakollinen. Harrastesarja on tarkoitettu ei jäsenseuroille ja siinä ei tarvitse olla SPL:n pelipasseja. Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla.

Naiset

Kakkonen

Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan. Joukkueet voivat ilmoittautua sekä Kakkoseen, että Kolmoseen.

Kolmonen

Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan. Joukkueet voivat ilmoittautua sekä Kakkoseen, että Kolmoseen.
Harrastesarjat