Aikuisten pelitapa

Aikuisten futsalsarjat 2017-2018, 18.8.2017

Miehet

Kakkonen (10)

Kaksinkertaisen sarjan voittaja karsii Keski-Suomen ja Itä-Suomen yhteisen Kakkosen voittajaa vastaan noususta Futsal Ykköseen. Karsinta pelataan yksiosaisena puolueettomalla kentällä. Sarjan sijalle 8. ja huonommin sijoittuneet putoavat oman piirinsä Kolmoseen. Jos Futsal Ykkösestä ei kuitenkaan putoa enempää Helsingin tai Uudenmaan piirin joukkueita, kuin mitä sinne nousee, sarjan 8. sijalle sijoittunut joukkue säilyttää paikkansa Kakkosessa. Jos puolestaan Futsal Ykkösestä putoaa vähemmän Helsingin ja Uudenmaan piirin joukkueita kuin sinne nousee, sarjan 9. sijalle sijoittunut joukkue säilyttää paikkansa Kakkosessa. Ottelut pelataan kahdella erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan.
Joukkueet: AC Stoppi, EBK/FS, FC Kiffen, FC Viikingit/S.C.P, HFC, Inter Koivukylä, LPS/Kuninkaat, MaKu, MU ja SUMU/Tekomo.

Kolmonen (16)

Pelataan kahdessa 8 joukkueen lohkossa kaksinkertaiset sarjat. Lohkovoittajat pelaavat keskenään karsintapelin noususta Kakkoseen ja lohkojen sijalle 7. ja huonommin sijoittuneet putoavat Neloseen. Lohkokakkoset pelaavat pronssimitaleista. Ottelut pelataan kahdella erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan.
Lohko 1:
Lohko 2:

Nelonen (28)

Pelataan kahdessa 4 joukkueen lohkossa yksinkertaiset sarjat. Lohkovoittajat nousevat Kolmoseen ja lohkokakkoset sekä lohkokolmoset pelaavat lisänousupaikoista. Lohkojen sijalle 9. ja huonommin sijoittuneet putoavat Viitoseen. Ottelut pelataan kahdella erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan.

Vitonen ()

Pelataan kolmessa 11-12 joukkueen lohkossa yksinkertaiset sarjat. Lohkojen kaksi parasta nousevat Neloseen ja lohkokolmoset pelaavat lisänousupaikoista. Lohkovoittajat pelaavat mitaleista yksinkertaisen sarjan. Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan. Uudet joukkueet ilmoittautuvat Vitoseen

KKI35, 31.12.1983 ja sitä ennen syntyneet.

Pelataan kahdessa lohkossa yksinkertaiset sarjat. Molemmissa sarjoissa jaetaan mitalit kolmelle parhaalle. Sarja on yhteinen Uudenmaan piirin joukkueiden kanssa. Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla.

Harrastesarjat

Peliaika on 2 x 20 min suoraa aikaa, eikä toimitsija ole pakollinen. Harrastesarja on tarkoitettu ei jäsenseuroille ja siinä ei tarvitse olla SPL:n pelipasseja. Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla.

Harrastemestaruus

Pelataan n. 10-12 joukkueen lohkoissa yksinkertaiset sarjat, joiden parhaat menevät finaaleihin. Harrastemestaruuteen eivät saa osallistua kaudella 2016 jalkapalloa Kolmosessa tai ylempänä pelanneet. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa sarjassa, mutta ei kuitenkaan miesten Kakkosessa tai ylempänä. Liiton nuorten sarjoissa kaudella 2017 tai 2018 jalkapalloa pelanneet eivät saa pelata.

Harrasteykkönen

Pelataan n. 10-12 joukkueen lohkoissa yksinkertaiset sarjat, joiden parhaat menevät finaaleihin. Harrastedivariin eivät saa osallistua kaudella 2016 jalkapalloa Viitosessa tai ylempänä pelanneet. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa sarjassa, mutta ei kuitenkaan Nelosessa tai ylempänä. Liiton nuorten sarjoissa kaudella 2017 tai 2018 jalkapalloa pelanneet eivät saa pelata.

Harrastekakkonen

Pelataan n. 10-12 joukkueen lohkoissa yksinkertaiset sarjat, joiden parhaat menevät finaaleihin. Harrastekakkoseen eivät saa osallistua kaudella 2017 jalkapalloa Seiskassa tai ylempänä pelanneet. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa harrastesarjassa, mutta ei kuitenkaan Vitosessa tai ylempänä. Liiton nuorten sarjoissa kaudella 2017 tai 2018 jalkapalloa pelanneet eivät saa pelata.

Naiset

Kakkonen

Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan. Joukkueet voivat ilmoittautua sekä Kakkoseen, että Kolmoseen.

Kolmonen

Ottelut pelataan yhdellä erotuomarilla ja toimitsijalla, joka kirjaa mm. kumuloituvat virheet ja ottaa ajan. Joukkueet voivat ilmoittautua sekä Kakkoseen, että Kolmoseen.

Harrastesarjat

Harrastemestaruus

Pelataan n. 10-12 joukkueen lohkoissa yksinkertaiset sarjat, joiden parhaat menevät finaaleihin. Naisten harrastemestaruudessa eivät saa pelata kaudella 2017 jalkapalloa naisten Kolmosessa tai ylempänä pelanneet. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa sarjassa, mutta ei kuitenkaan Ykkösessä tai ylempänä.

Harrasteykkönen

Pelataan n. 10-12 joukkueen lohkoissa yksinkertaiset sarjat, joiden parhaat menevät finaaleihin. Naisten harrastedivarissa eivät saa pelata kaudella 2017 jalkapalloa naisten Nelosessa tai ylempänä pelanneet. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa sarjassa, mutta ei kuitenkaan Kakkosessa tai ylempänä. Poikkeuksena joukkueessa saa kuitenkin pelata korkeintaan kaksi (2) pelaajaa, jotka ovat kaudella 2017 pelanneet jalkapalloa naisten Nelosessa ja/tai kaudella 2017-18 futsalia naisten Kakkosessa. Nämä pelaajat pitää ilmoittaa marraskuun loppuun mennessä.

Harrastekakkonen

Pelataan n. 10-12 joukkueen lohkoissa yksinkertaiset sarjat, joiden parhaat menevät finaaleihin. Naisten harrastekakkosessa eivät saa pelata kaudella 2017 jalkapalloa naisten Viitosessa tai ylempänä pelanneet. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa sarjassa, mutta ei kuitenkaan naisten Kakkosessa tai ylempänä.

Harrastekolmonen

Pelataan n. 10-12 joukkueen lohkoissa yksinkertaiset sarjat, joiden parhaat menevät finaaleihin. Naisten harrastekolmosessa eivät saa pelata kaudella 2017 jalkapalloa naisten Viitosessa tai ylempänä pelanneet. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa sarjassa, mutta ei kuitenkaan naisten Kakkosessa tai ylempänä.