Ikävaihekoulutukset 5-7 ja 8-11

VALMENTAJAKOULUTUS UUDISTUU

Valmennusosaaminen ja sen vaikuttavuuden vahvistaminen on keskeinen keino pelaajan laadukkaan arjen luomisessa. Tavoitteena on, että jokaisella lapsella ja nuorella on osaava ja koulutettu valmentaja. Tämän tavoitteen myötä Suomen Palloliitto uudistaa valmentajakoulutuksensa rakennetta, sisältöjä, koulutustapoja ja menetelmiä. Uudistus on Palloliiton historian suurin ja tulee entisestään vahvistamaan valmentajien osaamista käytännön kenttätyössä.

Lue lisää koulutusuudistuksesta ja erilaisista koulutuspoluista täältä>>.

Koulutuskuvaukset
 57-vuotiaiden ikävaihekoulutus
 811-vuotiaiden ikävaihekoulutus

KOULUTTAJAKOULUTUS

Tavoitteena on saada koulutettua kaikki vähintään D-kurssia kouluttaneet sekä muutama uusi.
Järjestämme kouluttajakoulutuksen Eerikkilän urheiluopistolla 3.-4.11. Koulutus on maksuton.
Ilmoittautumiset seurassa koordinoidusti. Kirjaa hakemukseen kouluttajan nimi, seura, valmentajakokemus, valmennuskoulutukset ja muut soveltuvat koulutukset sekä mahdollinen muu kouluttajakokemus.
Koulutusvaatimuksena on suoritettu vähintään C-valmentajakurssi.

Jakossa kouluttajia koulutetaan vuosittain tarpeen mukaan jotta katetaan koko Länsi-Suomen piirin alue. Koulutamme kouluttajia niin seuroihin kuin alueille.

Alueellinen valmennuskoulutus järjestelmä

Olemme siirtyneet alueelliseen valmennuskoulutusjärjestelmään, jossa muutamille seuroille on nimettynä oma aluekouluttaja. Piirikouluttaja kouluttaa FVS- sekä Ikävaihe 5-7 ja 8-11 valmennuskursseja. Koulutuksia tehdään yhteistyössä muiden alueen seurojen kanssa. Valmennuskoulutus on yksi tärkeimmistä osa-alueista, kun haluamme kehittää pelaajiemme tasoa. Tarkeää on nyt, että jokainen junioriseura tekee valmennuskoulutuksesta suunnitelman. Tämä toteutetaan yhdessä aluekouluttajan kanssa.

Roolit alue- ja seurakoulutuksessa

Alueellisessa valmennuskoulutuksessa on neljä eri roolia. Mukana on seuroja, jotka eivät osallistu varsinaisesti kurssien järjestämiseen. He saavat laittaa valmentajansa koulutuksiin, mutta joutuvat maksamaan siitä hiukan enemmän kuin koulutusta järjestävä seura.
Koulutusta järjestävä seura on suuressa roolissa ja kantaa ison vastuun koulutuksien onnistumisesta. Järjestävä seura joutuu olemaan yhteydessä oman paikkakunnan olosuhdevastaaviin. Olosuhteet ovat yksi tärkeimmistä onnistumisen edellytyksistä kursseilla. Kouluttaja tekee eniten yhteistyötä järjestävän seuran kanssa, laatien ohjelmat ja aikataulut piirin edellyttämällä tavalla. Järjestävä seura myös huolehtii ilmoituksen piiriin sekä valmentajien ilmoittautumisesta kurssille.
Kouluttaja koordinoi oman alueensa seurojen tapaamiset ja laatii koulutussuunnitelmat yhdessä seurojen kanssa. Aluekouluttaja vastaa ohjelman toimivuudesta, kurssin laadun varmistamiseksi. Tärkeintä kouluttajan roolissa on kuitenkin kurssien vetäminen ammattitaitoisesti ja laadukkaasti.

Piirin rooli on koordinoida koko toimintaa, kouluttaa kouluttajat ja järjestää täydennyskoulutusta. Yhteistyö Suomen palloliiton koulutus toiminnan kanssa on ehdottoman tärkeätä. Piiri myös valvoo koulutuksien laatua, tarkastamalla ohjelmat ja käymällä paikanpäällä tutoroimassa kouluttajia. Koulutuksien rekisteröinti kuuluu myös piirin velvollisuuksiin.

VUODEN 2018-19 KURSSIT

Kalenteria päivitetään tähän sitä mukaa, kun seurakursseja tulee tietoon.

Jos haluat osallistua toisen seuran kurssille, ota yhteyttä kouluttajaan. Yhteystiedot löydät sivun alaosasta.

Ajankohta Järjestäjä ilmoittautumiset ja lisätietoja Aikataulu ja info

LÄNSI-SUOMEN PIIRIN ALUE- JA SEURAKOULUTTAJAT IKÄLUOKKA 5-7 ja 8-11 TASOILLA OVAT:

Alue- ja seurakouluttaja Järjestävä seura Alue

Kouluttajien yhteystiedot