Valmentajakoulutus - Itä-Suomi

Ilmoittaudu valmentajakoulutuksiin >>>>>>

Piirin koulutustoiminta on keskittynyt pääsääntöisesti talviajalle. Piiri järjestää E-, D- ja C-tason valmentajakursseja. E-tason kursseja järjestetään ympäri vuoden tarpeen mukaan. D-, ja C-kurssit keskittyvät pääsääntöisesti loka-huhtikuulle. Suomen Palloliitto järjestää B-kurssista eteenpäin kaikki valmentajakoulutukset pääsääntöisesti Eerikkilässä.

E-valmentaja/ohjaajakoulutus
- E-taso on käytävä ennen kuin voi aloittaa D-tason koulutuksen.
- E-tason koulutukset ovat veloituksettomia seuroille.

Kurssi on Palloliiton valmentajakoulutusjärjestelmän ensimmäinen askel. Se tarjoaa perustietoa lasten ja nuorten ohjaamisesta. Maksuttomat kurssit on suunnattu erityisesti lasten ja nuorten ohjaustoimintaa aloitteleville henkilöille, mutta tervetulleita ovat kaikki ohjaustoiminnasta kiinnostuneet - myös ohjaajakokemusta saaneet - seuraihmiset. Tavoitteena on, että jokainen lasten ja nuorten ohjaustoiminnassa mukana oleva olisi käynyt kurssin. On toivottavaa, että seurat tekevät yhteistyötä kurssien järjestämisessä (iso seura/pieni seura/pienet seurat yhdessä). E-tason koulutus on maksuton!

Tavoitteet:
Jokainen uusi ohjaaja käy E-kurssin
Tutustumispaketti lasten jalkapallomaailmaan
Ohjaamisen ja opettamisen perusteet
Jatkokoulutustarjonnan esittely

Sisällöt:
Lasten liikunnan lähtökohdat ja tila
Hyvä Ohjaaja
Lapsen kasvu ja kehitys
Hyvä jalkapalloharjoitus
______________________________________________________________________
Kurssin ennakkotehtävät:
1. Tutustu Kaikki Pelaa -ohjelmaan >>>>>
2. Tutustu Palloliiton valmennuslinjan lapsuusvaiheeseen >>>>
______________________________________________________________________

Kohderyhmä:
1. Kaikki uudet ohjaajat
2. Seuran nuoret (esim. C-, B- ja A-juniorit, jalkapallokouluohjaajat jne.)

Kurssin järjestäminen:
1. Seuran/seurojen tarve järjestää kurssi
kohderyhmän määrittäminen
aika ja paikka
muiden seurojen edustajia mahdollisesti mukaan
2. Yhteydenotto seurasta kouluttajaan
kouluttajien yhteystiedot alla
sovitaan aika ja paikka
sovitaan kurssin järjestelyistä, organisoinnista jne.
3. Yhteydenotto piiriin
vähintään kaksi viikkoa ennen kurssia
piiri toimittaa materiaalit
kurssin aika, paikka ja kouluttajan tiedot

D-valmentajakurssi
Kurssi on 42 h kokonaisuus joka suoritetaan kahden viikonlopun aikana tai seurojen vetäminä prosessikoulutuksina. D-valmentajakurssilla perehdytään lapsen ja nuoren kokonaisvaltaiseen valmentamisen ja yksilöllisen valmennusfilosofian perusasioihin. Kurssi sisältää lasten ja nuorten valmennuksen neljä perusosaa; taidon ja pelikäsityksen oppimiset, fyysisen harjoittelun perusteet ja peli-ilon ilmapiiri. D-tason kurssit antavat kokonaisvaltaiset valmiudet toimia lasten ohjaajina ja valmentajina. Laaja kurssiaineisto täydentää kursseilla annettuja tietoja ja taitoja. D-tason kurssit sisältävät runsaasti käytännön harjoituksia.D-tason kurssit on tarkoitettu E- valmentajakurssin suorittaneille ohjaajille ja valmentajille.

Seuraavat D-kurssit:

Paikka Aika Ohjelma Ilmoittaudu Ilm. päättyy
Rautalampi 6.-8.10.2017 & 20.-22.4. 2018  >>>>>> >>>>>>
Joensuu 10.-12.11.2017 & 20.-22.4.2018  >>>>>> >>>>> 2.11.

C-valmentajakurssi
- järjestetään 1-2 kurssia vuodessa
- osallistuminen vaatii kokonaan suoritettua D-kurssia
- koulutuksen järjestäminen vaatii vähintään 10 osallistuja
Antaa valmiudet nuorten pelaajien ja joukkueiden valmentamiseen sekä johtamiseen. Erityisteemana on pelipaikkakohtainen taktiikka sekä pelaajien yhteistyö. Kurssi syventää D-tason valmennustietoutta. Lisäksi kurssilla perehdytään jalkapallovammojen ennaltaehkäisyyn ja hoitoon sekä jalkapallosääntöihin. Kurssille voivat hakea D-tason valmentajakurssin suorittaneet valmentajat. Suositellaan erityisesti 11 v 11 pelaavien nuorten joukkueiden valmentajille.

Seuraava C-kurssi

Paikka Aika Ohjelma Ilmoittaudu Ilmoit. päätty
Kuopio 10.-11.11. & 24.-25.11. 2017 >>>>>> >>>>>> 1.11.2017

Suoritettujen D- ja C-tason koulutuksien todistukset saat piiristä Jaakko Pulkkiselta jaakko.pulkkinen@palloliitto.fi tai 017 3683302.