Hyökkääminen pojat U16-U21

Rohkeus ja ennakkoluulottomuus pelinavaamisessa ja rakentelussa ovat lähtökohtia hyökkäyspelaamiselle. Määrätietoinen ja tehokas viimeistely maalintekotilanteissa ratkaisee ottelut. Pallonhallinta mahdollisimman lähellä kentän pituussuunnan keskiakselilla ja vastustajan maalia luo edellytykset maalitilanteiden syntymiselle. Älykäs ennakointi ja nopea reagointi pallonriiston jälkeen edesauttaa hyvää hyökkäyspelaamisesta.

U16-U21
(11v11)

Avainasiat
  • Maalintekotilanteiden luominen hallitusti
  • Määrätietoisuus ja tehokkuus maalinteossa
  • Pallonhallinnan lisääminen vastustajan kenttäpuoliskolla ja hyökkäysalueella
  • Syöttövarmuuden ja syöttövalikoiman kehittäminen kentän eri alueilla
  • Tilanteenvaihtojen hyödyntäminen
  • Erikoistaitojen syventäminen
Ikävaiheen
tavoitteet
  • Osaa ja ymmärtää nopean, keskinopean ja hitaan hyökkäyksen periaatteet ja kykenee pelaamaan erilaisissa tilanteissa hyödyntäen pelin leveyden, syvyyden ja pelaajien väliset etäisyydet.
  • Pelin eteneminen alueelta toiselle ja kyky hyödyntää eri tavoin positiivisessa ja negatiivisissa peliasennossa olevia pelaajia
  • Pelaajien välinen yhteistyö numeraalisien ylivoimatilanteiden luomiseksi ja hyödyntämiseksi
  • Pelinopeus ja valmius ( pelattavissa oleminen ); kyky lukea peliä eteenpäin, mitä voi tapahtua seuraavassa vaiheessa ( palloton ja pallollinen )
  • Kyky vaihtaa pelin tempoa ( pallollinen ja palloton )
  • Tilanteenvaihdossa kyky tunnistaa tilanne onko mahdollisuus nopealle vai hitaalle hyökkäykselle.
  • Vartalon ja käsien käytön hyödyntäminen pallon suojaamisessa ja tilanhallinnassa 1v1-tilanteissa