Palvelukumppanit

Suomen Palloliiton palvelukumppanit eri toimialoilta ovat mukana tukemassa jalkapallon kehitystyötä ja menestystä. Palloliiton palvelukumppanit ovat: AON, Europcar, Grano, Medidyne, Mercuri Urval, OutsourceIT, Polar, SMT, Stadium, Vetonaula ja Viking Line.

AON FINLAND OY

Aon tarjoaa Suomen Palloliiton lisenssipelaajille monipuolista vakuutusturvaa. Aon on maailman johtava riskienhallintaan ja vakuutusvälitykseen erikoistunut palveluntuottaja, jonka asiakkaita Suomessa ovat suuret ja keskisuuret yritykset. Liiketoiminta on organisoitu maailmanlaajuiseksi verkostoksi, jossa toimii 59.000 asiantuntijaa 120 maassa. Aon Finland on kasvanut vuodesta 1994 markkinajohtajaksi Suomessa. Osana Aon-konsernia, Aon Finlandilla on käytössään monipuoliset globaalit resurssit, osaaminen sekä laajat yhteydet maailmanlaajuisille vakuutusmarkkinoille.

EUROPCAR

Europcar on Suomen johtava autovuokraamo.  Suomessa Europcarin lisenssioikeuksien haltija on Interrent Oy, jok aon toiminut jo vuodesta 1967. Europcar palvelee asiakkaitaan yli 30 paikkakunnalla.

Grano

Grano on monipuolinen digitaalisten ja painettujen palvelujen toteuttaja. Grano toimii Suomen Palloliiton tapahtumien painotuotteiden ja painettujen aineistojen palvelukumppanina.

Medidyne

Palvelukumppani Medidyne Oy on ZOLL AED Plus-defibrillaattoreiden sopimustoimittaja Suomen Palloliiton jäsenseuroille lisäten näin seurojen elvytysvalmiutta. Medidyne Oy ja Palloliitto pyrkivät lisäämään jalkapalloperheen valmiutta toimia äkillisissä, sydänperäisissä sairastilanteissa. Maajoukkueiden taustat koulutetaan ZOLL AED Plus -elvytyslaitteen käyttöön. Suomen Palloliitto osallistuu ”Pelasta elämä ZOLL AED:n avulla – kampanjaan”, jonka tavoitteena on lisätä kansalaisten yleistä tietoisuutta ja valmiutta toimia äkillisissä, sydänperäisissä sairastilanteissa.

OutsourceIT

OutsourceIT on suomalainen ICT-palveluihin erikoistunut asiantuntijayritys. Palvelukumppani OutsourceIT toimittaa Palloliiton monitoimi- ja kopiointilaitteet.

Polar

Palloliitto ja Polar Electro ovat tehneet teknistä yhteistyötä jo useita vuosia. Polarin tuotteilla ja palveluilla on keskeinen rooli suomalaisen jalkapallon kehitystyössä pelin kehittyessä yhä vaativammaksi pelaajien fyysisiä ominaisuuksia kohtaan. Polar on myös vahvasti mukana Palloliiton valmentajakoulutuksessa tarjoten Palloliiton käyttöön eri maiden huippuseurojen ja maajoukkueiden kanssa kanssa kerättyjä kokemuksia ja osaamista. Vastaavasti Polarin tuotekehitys saa palautetta ja kehitysideoita Palloliitolta laitteisiin ja palveluihin liittyen. Kaikki Suomen maajoukkueet käyttävät Polar Team Pro –laitteita maajoukkueleireillä.

SMT

SMT palvelee Palloliittoa matkanjärjestelyissä. SMT on johtava suomalainen liikematkatoimisto, joka on toiminut suomalaisen liikematkustajan kumppanina jo yli 100 vuoden ajan. SMT tarjoaa yrityksille ja organisaatioille räätälöityä matka- ja tapahtumahallintoa ja kehittää näihin liittyviä sähköisiä palveluita.

Stadium

Stadium, Pohjoismaiden suurin urheiluketju, on Palloliiton virallinen urheilutuotetoimittaja. Palloliiton ja Stadiumin välinen sopimus astui voimaan huhtikuussa 2014 ja jatkuu seitsemän vuotta. Sopimuksen mukaan Stadium on yksinoikeudella  maajoukkueiden kannattajatuotteiden jälleenmyyjä Palloliiton oman maajoukkueen verkkokaupan ohella. Yhteistyön tarkoituksena on yhdessä saavuttaa sekä urheilullista että myynnillistä menestystä ja vahvistaa molempia tuotemerkkejä sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla.

Vetonaula

IT-palvelutalo Vetonaula tuottaa yritykselle helppokäyttöisen tietotekniikan kokonaisuuden. Vetonaula valitsee kokonaisuuteen asiakkaan liiketoimintaa tukevat palvelut, ohjelmat ja laitteet. Vetonaula myös vastaa palvelun toiminnasta ja tuesta käyttäjille. Vetonaula tuottaa Palloliitolle toimivan kokonaisratkaisun, joka sisältää työasemat, palvelinratkaisut, Office 365 viestintäpalvelun ja koko Palloliiton henkilöstön käytettävissä olevan käyttäjätuen. Yhteistyön tavoitteena on tuottaa Palloliitolle helppokäyttöinen ja luotettava tietotekniikkaratkaisu pitkällä käyttöelinkaarella. Tämä saavutetaan modernisoimalla laiteympäristöä, hybrid cloud – palvelutoteutuksella, eli yhdistelemällä eri palvelutuotantomalleja ja tarjoamalla ihmisystävällistä tukipalvelua.

VIKING LINE

Viking Line kuljettaa mm. ikäluokkamaajoukkueet Baltiaan. Viking Linella on pitkät perinteet suomalaisten jalkapallojoukkueiden, pelaajien ja fanien kuljettamisesta peli- ja turnausmatkoille Pohjoismaihin ja Baltiaan.