Itä-Suomen piiri

ITÄ-SUOMI - KAAKKOIS-SUOMI - KESKI-SUOMI

Kaikki ilmoittautumiset Tason kautta

A-poikien Kakkonen
Pelataan uutena sarjana pääasiassa itä-Suomen ja Keski-Suomen piirien yhteinen A-poikien sarja, johon myös Kaakkois-Suomen piirin joukkueilla on mahdollisuus osallistua.  Sarjasta ei nousta liiton sarjaan.

B-poikien Kakkonen
Pelataan keväällä kymmenen (10) joukkueen sarjana sekä syksyllä on tavoitteena myös kymmenen (10) joukkueen sarja niin, että sekä kevät- että syyskierroksen kaksi parasta joukkuetta nousevat B-poikien Ykköseen. Kevään sarjan viimeinen joukkue putoaa ainakin Kolmoseen - putoajien lopullinen määrä päätetään molemmilla kierroksilla myöhemmin, koska siihen vaikuttavat Ykkösen putoajat ja Kakkoseen nousijat.
Sarjassa ei hyväksytä kaksoisedustuksia - liiton kilpailumääräysten mukainen yli-ikäisyyssääntö on voimassa
Seitsemän pelaajan vaihto-oikeus
Jos joku sarjapaikkaan oikeutetuista joukkueista luopuu sarjasta, siin siitä on tehtävä ilmoitus omaan piiriin viimeistään 16.11.

JIPPO
KuPS/2
Komeetat/YJ
WJK yj
KJP/YJ 2
ToU/AC BARCA YJ
FC LaPa
PK-37
PeKa/YJ 2
SiPS YJ > luopui > täydennysmenettelyn kautta JJK/2

B-poikien Kolmonen
Pelataan ilmoittautumisten perusteella kahdessa (2) alueellisessa lohkossa erilliset kevät- ja syyskierrokset. Kaakkois-Suomella on oma lohko ja Itä- ja Keski-Suomella vastaavasti yhteinen lohko. Sekä kevät- että syyskierroksen jälkeen kaksi joukkuetta nousevat Kakkoseen ottelupareista, joissa lohkovoittajat kohtaavat kotikentällään toisen lohkon 2. sijoittuneet yksittäisissä karsintaotteluissa - karsintaottelujen runkopäivä on 01.07.
Sarjassa on voimassa seitsemän (7) pelaajan edestakainen vaihto-oikeus.

Naiset Kolmonen
Naisten Kolmonen pelataan pääasiassa Itä-Suomen ja Keski-Suomen piirien yhteisenä kilpailuna, mikäli sarjaan ilmoittautuu joukkueita - Kaakkois-Suomen piirin joukkueet muodostavat oman sarjansa.  Mikäli kilpailu ei toteudu, voivat joukkueet osallistua muiden piirien sarjoihin.
Sarjassa on seitsemän pelaajan edestakainen vaihto-oikeus.
Pelataan Itä-Suomen ja Keski-Suomen piirien joukkueiden välinen naisten Kakkosen karsinta kyseiseen karsintaan ilmoittautuneiden joukkueiden kesken - karsinnan voittaja jatkaa karsintaa Pohjois-Suomen piirin joukkuetta vastaan.
Sarjassa sallitaan piirin myöntämät kaksoisedustukset - tällainen joukkue ei voi kuitenkaan osallistua Naisten Kakkosen karsintaan.
Mikäli sarjaan ei osallistu riittävää määrää joukkueita, sarja voidaan yhdistää B-tyttöjen kanssa yhteiseksi alueelliseksi sarjaksi.

B-tyttöjen Kakkonen
Pelataan ilmoittautumisten perusteella yhdessä alueellisessa lohkossa erilliset kevät- ja syyskierrokset.
Sarjassa sallitaan piirin myöntämät kaksoisedustukset - tällainen joukkue ei voi kuitenkaan osallistua B-tyttöjen Ykkösen karsintaan
Sarjassa on voimassa liiton kilpailumääräysten mukainen yli-ikäisyyssääntö
Sarjassa on voimassa seitsemän pelaajan edestakainen vaihto-oikeus.
Sekä kevät- ja syyskierroksella lasketaan Ykkösen karsintaan osallistuvien joukkueiden keskinäisistä otteluista erillinen sarjataulukko, jonka voittaja nousee B-tyttöjen Ykköseen - ei nousupakkoa

C-tyttöjen aluesarja
C15-tyttöjen uusi alueelllinen sarja.  Sarjan perusteella määritetään SPL:n II-tason lopputurnauspaikat.