Itä-Suomen piiri

Pelipassivakuutuksen vahinkoilmoitus/korvaushakemus >>>>>

Usein kysyttyä >>>>>

Seuran käyttäjätunnusten tilaus >>>>>

_________________________________________________________________________________________________

Pelaaja lunastaa aina ikänsä mukaisen Pelipassin riippumatta siitä, pelaako aikuisten/ vanhemmassa ikäluokassa.

Mikä passi pitää hankkia?
Pelipassi, korttelipassi  vai harrastepassi?
Näille kaikille käytetään yleisnimityksenä nimeä pelipassi, joka saattaa hämmentää passia hankittaessa, joten kannattaa aina varmistaa joukkueelta, mikä passi tarvitaan. Sen taas määrittää se, mitä sarjaa joukkue tulee pelaamaan.

Itseensä peli-, kortteli- tai harrastepassiin ei kuulu vakuutusta. Vakuutuksen hankkiminen käy helposti PalloVerkon kautta pelipassin oston yhteydessä.

Pelipassi      Pelipassi oikeuttaa pelaamaan virallisissa otteluissa, joiksi luetaan;
- liiton sarjat (Veikkausliiga, Naisten liiga, miesten Ykkönen, naisten Ykkönen, miesten Kakkonen, naisten Kakkonen, A-poikien SM, A-poikien Ykkönen, B-poikien SM, B-tyttöjen SM, B-poikien Ykkönen, B-tyttöjen Ykkönen, liiton järjestämä JKKI-toiminta)
- piirien sarjat (Aikuisten (v. 1995 ja aikaisemmin syntyneet) pelitoiminta piirien järjestämissä sarjoissa, D12-A19 (v. 1996-2003 syntyneet) toiminta piirien järjestämissä sarjoissa, F7-E11 (v. 2004-2008) toiminta piirien järjestämissä sarjoissa, piirien järjestämä JKKI-toiminta)
Korttelipassi
- lasten korttelipassi: piirien hyväksymät seurojen kortteliliigat ja turnaukset
- nuorten korttelipassi: piirien ja seurojen järjestämä kilpailutoiminnan ulkopuolinen toiminta ja seurojen kortteliliigat
- aikuisten harrastepassi: aikuisille lajin harrastajille, jotka eivät osallistu liiton/piirin viralliseen kilpailutoimintaan, erityisryhmien pelitoiminta
Korttelipassin voi lunastaa ainoastaan seurojen kautta seuran saamilla tunnuksilla.
Korttelipassi ei käy piirin sarjan peleissä.
Harrastepassi
Aikuisten harrastepassi käy ainoastaan piirien tai liiton järjestämiin harrastesarjoihin sekä erityisryhmille. Harrastepassin voi hankkia ainoastaan seura saamillaan seuratunnuksilla. Yksittäinen pelaaja ei voi itse hankkia Harrastepassia.

Muuta pelipassista
Aikuisten  pelipassin hinta on kaikille sama riippumatta sarjatasosta.
Ilman pelipassia oleva pelaaja katsotaan pelioikeudettomaksi pelaajaksi.
Seuralle, joka on peluuttanut pelaajaa ilman pelipassia tai väärällä pelipassilla, määrätään laiminlyöntimaksu kilpailumääräysten rikkomisesta ja /tai pelipassin vaihtamisesta.
Pelipassi-kortti lähetetään pelaajan PalloVerkkoon ilmoittamaan osoitteeseen ja kuluvana kautena 12-vuotta täyttävät ja sitä vanhemmat saavat matkapuhelimeensa mobiilipassin.

VAKUUTUS
Vakuutus on pakollinen kaikilla nuorilla ja liiton aikuisten sarjoissa pelaavilla aikuisilla pelaajilla.
Muille pelaajille suositellaan vakuutusturvan ottamista.
Vakuutus tulee voimaan tuoteselosteessa annettujen vakuutusehtojen mukaisesti.

EROTUOMARIT
Erotuomarit lunastavat aina ikänsä mukaisen Pelipassin ja mikäli erotuomari pelaa jalkapalloa tai Futsalia, niin tällöin myös vakuutusturva tulee lunastaa sääntöjen mukaisesti pelaajan ja sarjatason mukaisti.

JÄSENLEHTI
Pelipassit sisältävät jäsenlehden.

KORTTELIPASSI -> PELIPASSIKSI
Jos pelaaja on lunastanut Korttelipassin ja siirtyy pelaamaan sellaiseen sarjaan, jossa vaaditaan Pelipassi, tulee hänen lunastaa uusi Pelipassi ja mahdollinen vakuutusturva.  Korttelipassista ei tule hyvitystä passin kuten ei myöskään vakuutuksen osalta.

VAKUUTUSTURVAN KOROTTAMINEN
Vakuutuksen korotuksen voi valita ainoastaan omilla tunnuksilla kirjautumalla.  Seuratunnuksin nippupassitoiminnosta tuotetta ei pysty valitsemaan.  Vakuutusturvan korotus ei itsessään ole vakuutus, vaan välisumma suppean vakuutusturvan korottamiseksi laajaksi vakuutusturvaksi.
Muistattehan, että aikaisemman pelipassin yhteydessä hankittu vakuutus ei välttämättä ole sama kuin uuden pelipassin sarjatoiminta edellyttää. Tämä kannattaa ehdottomasti tarkistaa pelipassin vaihtamisen yhteydessä!

VAKUUTUSTURVAN IRTISANOMINEN
Mikäli pelaajan vakuutusturva ja/tai pelipassi irtisanotaan, tulee siitä tehdä Palloliiton sivujen kautta kyseinen irtisanominen

Vakuutuksesta veloitetaan aina irtisanottaessa 20 euroa.
Vakuutuksen voimassaolopäivät lasketaan minimiveloitukseen lisäksi.  Pelaajalla on vakuutusta irtisano-essaan oikeus saada ns. jäljelle jäävä osuus palautuksena. Lasten Kortteli- ja Pelipassin vakuutusmaksua (3 €) ei palauteta, koska ne ovat alle tai yhtä suuria kuin AON:n määrittelemä käsittelykulu (20 €).

Lunastetusta pelipassista ei tule irtisanottaessa hyvitystä.

PELAAJALLA OMA VAKUUTUS
Mikäli pelaajan ikä tai sarjataso edellyttää voimassa olevaa vakuutusta ja pelaajalla on voimassa oleva vakuutusturva, joka korvaa jalkapallon kilpailutoiminnan, harjoittelutoiminnan ja niihin liittyvien matkojen yhteydessä sattuneet tapaturmat kotimaassa ja ulkomailla lisenssikauden 1.1.–31.12. välisenä aikana, ei hänen tarvitse ottaa sen lisäksi muuta vakuutusta.
Jos pelaajalla on oma kilpaurheilun kattava vakuutus, tulee sen olla voimassa kilpailumääräysten mukaisesti.

MOBIILIPASSI
Kaudella 2015 Mobiilipassi lähetetään kaikille kuluvana vuonna 12-vuotta täyttäville ja vanhemmille pelaajille, jotka ovat lunastaneet ko kauden pelipassin.

Kortin käyttö edellyttää että puhelimessa on värinäyttö ja toimiva internet-yhteys joko matkapuhelinverkon tai langattoman lähiverkon kautta.
Pelipassin omaavan tulee huolehtia siitä, että PalloVerkon tiedoissa on matkapuhelinnumero tallennettuna oikeasssa muodossa, jotta passi tulee perille puhelimeen.

Jos puhelimeesi ei voi ladata mobiilipassia, lähettää järjestelmä automaattisesti ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen passin pdf-muodossa.  Pdf-passi lähetetään kun pelaaja ei ole n. viikkoon tekstiviestin saapumisesta ladannut mobiilipassai (alkukaudesta lähettämisaika on pidempi).

Voit pyytää Palloliiton sivujen kautta todistuksen voimassa olevasta pelipassistasi täyttämällä lomakkeen

Mikäli puhelintietojen päivittäminen tapahtuu pelipassin lunastamisen jälkeen, täytetään Palloliiton sivuilla lomake, ja korttitilaus lähtee eteenpäin