Avustukset

JALKAPALLO-SÄÄTIÖN AVUSTUKSET VUODELLE 2021

Jalkapallo-Säätiön hallitus kokoontui maanantaina 14.12. ja päätti myönnettävistä avustuksista vuodelle 2021. Koronavuodesta johtuen haettavana oli normaalivuoteen verrattuna kaksinkertainen summa eli yhteensä 200 000 €. Valtakunnallisen avustushaun lisäksi toteutettiin ensimmäistä kertaa avustusmenettely Länsi-Suomen rahastosta, josta myönnettiin tukea yhteensä 30 000 €. Maaliskuussa 2021 on haettavana Länsi-Suomen lisäksi avustuksia Pohjois- ja Keski-Suomen rahastoista.

Valtakunnalliset avustukset 2021 >>
Länsi-Suomen avustukset 2021 >>

Säätiön hallitus myönsi nyt neljättä kertaa yhteensä 25 000€ avustuksia Pertti Alaja -rahastosta, jonka varoista ohjataan vuosittain tukea vähävaraisten lasten ja nuorten jalkapalloharrastuksen tukemiseen. Rahaston pääomaa ovat toimintavuoden 2020 aikana kartuttaneet OK Perintä, Miesten A -maajoukkue Huuhkajat, Subway, Jalkapallon Juniorivalmentajat ry, Eira Palin-Lehtisen Respect -rahasto ja Fanimo Oy.

Jalkapallo-Säätiö on avannut ”Lahjoita jalkapalloa jokaiselle” -joulukeräyksen, jonka kautta kuka tahansa voi tukea vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallo- ja futsalharrastusta. Keräyksen tuotto käytetään lyhentämättömänä Pertti Alaja -rahaston kartuttamiseen ja keräysvarat jaetaan avustuksina syksyn 2021 avustushaun yhteydessä. Tutustu keräykseen >>

Jalkapallo-Säätiön hallitus päättää avustamisen periaatteista vuodelle 2022 elokuussa 2021. Avustushaku toteutettaneen jo vakiintuneeseen tapaan syys-lokakuussa ja päätökset avustettavista kohteista tehdään joulukuussa 2021. Tulevien vuosien vähävaraisille suunnattuja avustushakuja varten säätiön hallitus kiinnitti huomiota seuroihin perustettavien ja jo perustettujen rahastojen toimintaperiaatteiden tarkempaan selvittämiseen jo hakuvaiheessa. Jatkossa säätiön avustaminen kohdentuu aiempaa tarkemmin seurojen ”virallistettujen” ja toimintasäännöiltään selkeästi kuvattuihin tukirahastoihin. Jo aiemmin säätiön hallitus on linjannut, että se ei voi avustaa yksittäisiä henkilöitä tai perheitä, vaan avustukset kohdennetaan niitä tarvitseville henkilöille Suomen Palloliiton jäsenseurojen kautta.

Rahaston käytöstä ja siitä myönnettävistä avustuksista vastaa Jalkapallo-Säätiön hallitus. Avustuksia voidaan myöntää vain Suomen Palloliiton jäsenseurojen hakemuksesta. Avustuspäätöksissä priorisoidaan hakijoita, joilla on seuralle laadittu toimintamalli (tähän tarkoitukseen osoitettu stipendirahasto tai vastaava ja mielellään pysyväisluontoinen toimintamalli), jolla taloudellista tukea ohjataan heikommassa asemassa olevien perheiden lasten ja nuorten harrastustoiminnan mahdollistamiseen. Rahaston tuotto käytetään lyhentämättömänä vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapalloharrastuksen mahdollistaviin toimenpiteisiin Suomen Palloliiton jäsenseuroissa.

Jalkapallo-Säätiön Pertti Alaja -rahastoa voi halutessaan tukea lahjoittamalla sopivaksi katsomansa summan tilille Nordea FI56 1521 3000 1034 34 (NDEAFIHH) ja merkitsemällä viestikenttään lahjoittajan nimi. Mahdollisissa suuremmissa lahjoituksissa pyydetään ottamaan yhteyttä Säätiön asiamieheen. Rahaston saamista lahjoituksista ja siitä myönnetyistä avustuksista raportoidaan vuosittain Jalkapallo-Säätiön verkkosivuilla sekä avustusmenettelyjen yhteydessä julkaistavien uutisten ja tiedotteiden avulla.

Lisätietoja avustushausta ja hakukriteereistä:
Timo Huttunen
asiamies, Jalkapallo-Säätiö