Elisa

Elisa haluaa tukea suomalaisen jalkapallokulttuurin kehitystä sekä huippu- että ruohonjuuritasolla kaikkialla Suomessa.

Elisa ja Suomen Palloliitto ovat solmineet vuodet 2020-22 kattavan sopimuksen, jonka myötä Elisasta tulee yksi Palloliiton pääyhteistyökumppaneista. Yhteistyössä korostuu ennen kaikkea yhteisöön kuulumisen merkitys ja tavoitteena on entisestään edistää kotoutumista seuratoiminnan kautta. Jalkapallo yhdistää kansoja ja kulttuureja ainutlaatuisella tavalla. Suomessa peräti yhdeksän kymmenestä maahanmuuttajataustaisesta urheiluseuratoimintaan osallistuvasta henkilöstä on mukana nimenomaan jalkapallo- ja futsalseurojen toiminnassa.

Kotouttamisen edistämistä seuratoiminnan avulla

Kotouttamisen edistäminen seuratoiminnan avulla -hanke vuosina 2018-2020 on ollut tärkeä osa Suomen Palloliiton monikulttuurista kehitystyötä ja sen ansiosta on pystytty vahvistamaan niin monikulttuurisen taustan omaavien perheiden kuin kantaväestönkin osaamista seuratoiminnasta. Nyt käynnistyvä yhteistyö Elisan kanssa mahdollistaa menestystarinaksi osoittautuneen hankkeen täysipainoisen jatkon myös tulevina vuosina.

Lue lisää yhteistyöstä >>