Pääyhteistyökumppanit

Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppanit ovat Eezy, Elisa, Ilta-Sanomat, K-ryhmä, LähiTapiola, Motonet, Veikkaus ja Volkswagen.

Eezy

Suomen monipuolisin henkilöstöpalveluja tarjoava yritys Eezy Oyj ja Suomen Palloliitto ovat solmineet sopimuksen, jonka myötä Eezy on yksi Palloliiton pääyhteistyökumppaneista. Eezy tuottaa tapahtumapalveluita Palloliiton järjestämiin tapahtumiin. Eezyn ja Palloliiton yhteistyössä tutkitaan lisäksi konkreettisesti mahdollisuutta kehittää työllistymisen mahdollistavia malleja jalkapalloympäristössä. Tavoitteena on löytää keinoja, joilla työ ja urheilu olisi helpointa yhdistää.

ELISA

Elisa ja Suomen Palloliitto ovat solmineet vuodet 2020-22 kattavan sopimuksen, jonka myötä Elisasta tulee yksi Palloliiton pääyhteistyökumppaneista. Yhteistyössä korostuu ennen kaikkea yhteisöön kuulumisen merkitys ja tavoitteena on entisestään edistää kotoutumista seuratoiminnan kautta.

ILTA-SANOMAT

Ilta-Sanomat toimii suomalaisen jalkapallon strategisena kumppanina ja kehittää yhdessä Palloliiton kanssa jalkapallon suosiota Suomessa. Yhteistyön myötä ISTV:n jalkapalloaiheinen sisältö on kasvanut merkittävästi ja ISTV esittää runsaasti myös mm. jalkapallon Miesten Suomen Cupin otteluita. Kaudella 2021 kaikki Veikkausliigan, Subway Kansallisen Liigan ja Miesten Suomen Cupin ottelut näkyvät suorina lähetyksinä Sanoman Ruutu-palvelussa.

K-ryhmä

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, joka on 13 mrd. euron myynnillään Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja työllistää noin 43 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. K-ryhmä on yhteistyössä mukana sekä maajoukkuetasolla että juniorityössä ja haluaa osaltaan olla välittämässä jalkapalloon kuuluvia yhdessä onnistumisen tunteita koko kansalle.

LÄHITAPIOLA

LähiTapiolan ja Palloliiton yhteistyö näkyy erityisesti ruohonjuuritasolla, siellä missä liikkuminen ja pelaaminen on tärkeämpää kuin kilpailullinen menestys. Yhteistyössä LähiTapiolan kanssa toteutettavat Futisstartti-koulutukset ovat seurojen Suomen Palloliiton tuella järjestämiä tapahtumia, joiden avulla varmistetaan aloitteleville lapsipelaajille hauska, turvallinen ja kehittävä jalkapalloharrastus, jossa vanhemmat ovat aktiivisesti mukana.

MOTONET

Motonet on mukana kehittämässä suomalaista jalkapalloa kokonaisvaltaisesti ja haluaa olla erityisesti parantamassa harrastusmahdollisuuksia juniori- ja ruohonjuuritasolla #unelmatalkoot-teemalla. Motonet-myymälöistä löytyy myös Huuhkajat-tuotteita.

Tutustu yhteistyöhön >>

veikkaus

Veikkaus on yksi Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppaneista. Veikkaus tukee erityisesti kansallisen kilpailutoiminnan sekä seurajalkapallon kehittämistä. Lisäksi Veikkaus on mukana viemässä Huuhkajia, Helmareita ja Pikkuhuuhkajia kohti menestystä.

Volkswagen

K Auto Oy/Volkswagen-henkilöautot on Suomen Palloliiton ja Veikkausliigan pääyhteistyökumppani. Yhteistyökumppanuus kattaa miesten ja naisten A-maajoukkueet, futsal- ja nuorten maajoukkueet, Perhefutis-seurakehityshankkeen sekä Veikkausliigan.

Sopimuksen myötä Palloliitto on käynnistänyt alle kouluikäisille lapsille ja heidän vanhemmilleen suunnatun Perhefutis-toiminnan. Tämän valtakunnallisen konseptin tavoitteena on aktivoida ja vahvistaa matalan kynnyksen harrastustoimintaa Perhefutiksen muodossa.

Tutustu yhteistyöhön >>