Helsingin piiri

Seuran perustaminen

Helsingin piiri suosittelee ensin olemaan yhteydessä jo olemassa oleviin seuroihin, ja kysymään heiltä, onko mahdollista perustaa uusi joukkkue heidän seuraansa.
Näin uusi joukkue säästää huomattavasti kustannuksissaan. Piirin jäsenmaksua (350e), liittymismaksua (120e) ja takuumaksua (1000e) ei näissä tapauksissa tarvitsisi maksaa. Jäljelle jäisi vain sarja- ja pelipassimaksut sekä mahdolliset edustusoikeuden muutos maksut.

Säästää voi siinä, että kilpasarjan sijaan ilmoittauduttekin harrastesarjoihin.

Kauden 2015 maksuilla laskettu esimerkki:

Harrastesarja: ilmoittautuminen 110e+ ottelumaksut n.47e/peli.

7 divisioona: jäsenyys 120e+jäsenmaksu 350e+takuumaksu 1000e+sarjamaksu 660e, + pelipassit 45e/pelaaja sekä mahdolliset edustusoikeuden siirtomaksut

Mikäli esimerkistä huolimatta kuitenkin haluatte perustaa oman seuran, niin toimikaa näin:

Jalkapalloseuran perustaminen tehdään yhdistyslain mukaisesti. Seuran tulee tehdä perusilmoitus yhdistysrekisteriin (Patentti- ja rekisterihallitus) seuran rekisteröimistä varten. Lisäksi seuran tulee liittyä Suomen Palloliiton (SPL) jäseneksi. Seuran kotipaikkakunnan perusteella määräytyy piiri johon seura liittyy.

Piirille yhtenä nippuna toimitettavat asiakirjat:
- seuran säännöt,
- SPL:n jäsenanomuslomake,
- ilmoitus yhdistysrekisteriin ilmoittautumisesta.

Maksut

Piiri laskuttaa kertaluonteisena maksuna SPL:n liittymismaksun 120,- ja takuumaksun 1000,-. Lisäksi vuosittain laskutetaan seuralta:
- piirin jäsenmaksu, 350,- (v.2015), vahvistetaan piirin syyskokouksessa,
- sarjojen osallistumismaksut
- muut mahdolliset maksut (kenttävuokrat, turnaukset ym.).

Tutustukaa kauden maksuihin, jotta osaatte ennakoida kulujanne.

Pelaajan velvoitteet

Jokaisella joukkueen virallisiin sarjaotteluihin osallistuvalla pelaajalla tulee olla henkilökohtainen pelaajalisenssi. Vakuutuksen voi myös hankkia erikseen vakuutusyhtiöstä. Lisäksi pelaajan edustusoikeus tulee olla seurassa jonka otteluissa hän pelaa.

Tarkemmat tiedot sekä jäsenanomuslomake löytyvät liiton sivuilta.