Veikkausliigan ratkaisut käsillä – täysi kierros sunnuntaina

Siinä missä Ykkösessä saattaa sunnuntaina ratketa mestari ja suora nousija Veikkausliigaan, myös Veikkausliigassa pelataan todella isoista asioista.

Kalle Multanen pelaa vahvaa kautta VPS:ssa

Kalle Multanen pelaa vahvaa kautta VPS:ssaKuva: Ⓒ Juha Tamminen /Juha Tamminen

1.10.2022 klo 21:02

Veikkausliigan mestaruus ei vielä sunnuntaina ratketa, mutta sarjakärki HJK:n kotiottelu FC Interiä vastaan sekä ennen kaikkea sarjakakkosen ja -kolmosen KuPS:n ja FC Hongan kohtaaminen merkitsevät paljon niin mestaruus- kuin mitalitaistonkin kannalta. Ihan kärkikolmikon välinen koitos ei kyseessä ole, sillä FC Haka on vielä tiukasti mitalinkiilto silmissä myös.

Mielenkiintoa riittää myös Haastajasarjan puolella, jossa taistellaan paikoista Eurolopputurnauksessa. Lisäksi HIFK:lla on vielä ohut mahdollisuus välttää suora putoaminen ja FC Lahdella vastaavasti välttää Veikkausliigan karsintaan joutuminen.

Ykkösen ratkaisuja jännitetään samaan aikaan ja vaikka hyppy Veikkausliigaan on iso, mahdoton se ei ole. Tämän on osoittanut tälle kaudelle Veikkausliigaan noussut VPS, joka sinetöi sarjapaikkansa viikolla.

- Joka nousijajoukkueella on haastavaa pitää sarjapaikka. Pienemmällä budjetilla pelataan kuin monet muut jengit. Viime kauden nousun jälkeen oli selvää, että me pelaamme sarjapaikasta. Voidaan olla tosi tyytyväisiä, että jo nyt pystyttiin hoitamaan se, VPS-hyökkääjä Kalle Multanen kuvaa Veikkausliigan podcastissa.

VPS.n tähtäin on nyt pykälää korkeammalla eli Eurolopputurnauksessa. Multanen viihtyy ratkaisupeleissä omien sanojensa mukaan erinomaisesti.

- On se hienoa. Tosi kiva pelata, kun on koko ajan panosta matseissa. Meille jokainen piste oli koko ajan tärkeä. On edelleenkin. Kyllä aina syksyn edetessä on omanlainen fiiliksensä. On vähän enemmän panosta tai ainakin tuntuu, että on enemmän panosta kuin alkukaudesta.

Sarjataulukko, otteluohjelma ja ajankohtaisia uutisia Veikkausliigan verkkosivuilla.

Veikkausliiga sunnuntaina 2.10.:

Mestaruussarja: