Uusi toimintamalli pelinohjaajien ja erotuomarien tukemiseksi Läntisellä alueella

Käynnistä kehitysrahan tukemana seuraasi uusi toimintamalli pelinohjaajien ja erotuomareiden tukemiseksi. Starta i din förening, med stöd av utvecklingsmedel, ett nytt tillvägagångssätt för att stödja spelledare och domare.

Pelinohjaajat ja seuratuomarit -sivun hero-kuva

24.5.2022 klo 15:07

Läntisen alueen kilpailutoiminnan ja seurapalveluiden kehitysryhmät ovat valinneet alueellisen kehitysrahan kohteeksi erotuomareiden ja pelinohjaajien kummi-/tutor- toiminnan.

Kehitysrahan tavoitteena on vauhdittaa alueen erotuomareiden määrän kasvattamista ja luoda pelinohjaajille luotettavampaa ja turvallisempaa polkua sekä auttaa seuroja käynnistämään itselleen toimintamalleja, joilla tuetaan pelinohjaaja- ja tuomaripolulle lähtemistä ja/tai lisätään valmentajien, pelaajien ja sidosryhmien reilun pelin hengessä tapahtuvaa käyttäytymistä erotuomaria kohtaan.

Tuettaviksi seuroiksi valitaan noin 10 seuraa, jotka voivat Palloliiton henkilöstön, toimintaan valittavan vastuuhenkilön ja kehitysrahan tukemana käynnistää omaan seuraan sopivan toimintamallin, joka tukee asetettuja tavoitteita. Toiminta käynnistyy työpajan merkeissä syksyllä ja jatkuu seurakohtaisin sparrauksin.

Lisätiedot ja ohjeet toimintaan hakemiseen lähetetään seuroille toukokuun aikana. Yhteyshenkilö: kalle.parviainen(a)palloliitto.fi

*******

En ny verksamhetsmodell för att stödja spelledare och domare

Tävlingsverksamhetens och föreningsservicens utvecklingsgrupperna inom västra regionen har valt att satsa utvecklingsmedel på domarens och spelledarens fadder-/tutor- verksamhet.

Syftet med utvecklingsmedlen är att påskynda ökningen av antalet domare i området och att skapa en mer pålitlig och säkrare väg för spelledare till domare, samt att hjälpa föreningarna att starta modeller för att bli spelledare/domare och att öka tränarnas, spelarnas och andra intressegruppers fair play uppträdande mot domare.

Ett tiotal föreningar kommer att väljas som kan med stöd av, fotbollsförbundets personal, ansvarsperson för verksamheten och utvecklingsmedel starta en verksamhetsmodell som passar den egna föreningen och som stödjer uppsatta mål. Verksamheten startar under hösten och fortsätter med föreningsspecifik sparring.

Ytterligare information och instruktioner om hur föreningen kan ansöka att komma med skickas till föreningarna i maj. Kontaktperson: kalle.parviainen(a)palloliitto.fi

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä