Uudistuneelle Miesten Suomen Cupille uusi logo

Miesten Suomen Cupin logo on uudistettu vuodeksi 2022.

Suomen Cup logo 2022

22.3.2022 klo 15:00

Vuodeksi 2022 Miesten Suomen Cupin formaatti on palautettu klassiseen "tulos tai ulos" -järjestelmään. Cupin kehityspäällikkö Tomi Leivo-Jokimäki kertoo, että samassa yhteydessä oli luontevaa uudistaa myös kilpailun logo.

- Halusimme kilpailulle selkeän ja vahvan logon. Tämä uusi logo on selkeä ja ytimekäs. Se seisoo omilla jaloillaan ja haluamme sen avulla vahvistaa Cupin asemaa itsenäisenä, arvostettuna kilpailuna. Eri maiden Cupien logoissa tuodaan usein esiin kilpailun pokaalia, Leivo-Jokimäki taustoittaa.

Uudistuksella halutaan tuoda esiin Suomen Cupia hienona kilpailuna, jolla on pitkät perinteet.

- Vuonna 1955 alkaneen Suomen Cupin pokaali hankittiin Englannista vuonna 1954 ja se nimettiin äkillisesti vuotta aikaisemmin kuolleen Antero Nymanin muistoksi. Nyman oli yhdessä Juuso Waldenin kanssa ideoinut Cupia 1950-luvun alussa. Pokaali on varmasti yksi suomalaisen jalkapallon pisimpään kestäneitä traditioita, ja sitä me haluamme tietenkin vaalia ja ja kunnioittaa, Leivo-Jokimäki maalailee.

Uudistus koskee myös Regions' Cupin ja Regions' Roots Cupin logoja, jotka on päivitetty samalle teemalle kuin Miesten Suomen Cupin logo.

- Näihin kilpailuihin selviydytään Suomen Cupin kautta, joten on luontevaa pitää niiden logomaailmat yhtenäisenä varsinaisen Cupin kanssa, Leivo-Jokimäki sanoo.

Jatkona Cupin uudistamistoimenpiteille, kilpailulle lanseerataan uusi Instagram-tili keskiviikkona 23.3. Miesten Suomen Cupin kolmannen kierroksen arvonta pidetään torstaina 24.3 klo 13:00, ja se tullaan näyttämään livenä. Lohkojaot ovat nähtävillä tässä uutisessa >>

Vuosien 2021-22 Naisten Suomen Cupista on sen sijaan jäljellä enää syksyllä pelattava finaali Åland Unitedin ja HJK:n välillä. Vastikään perustettu Naisten Suomen Cupin kehitystyöryhmä tutkii nyt erilaisia mahdollisuuksia kehittää myös Naisten Suomen Cupin formaattia.

- Samalla suunnittelemme myös Naisten Suomen Cupin pokaalin uudistamista, mikä luonnollisesti vaikuttaa myös tulevaan logoon. Syksyllä kaikille Cupeille tulee yhtenäinen visuaalinen ilme, joka sitoo kaikki Cup-kilpailut yhtenäiseksi Cup-perheeksi, Leivo-Jokimäki paljastaa.

Suomen Cup logo_2022

Regions' Cup logo_2022