UEFA teki päätöksiä venäläisten maa- ja seurajoukkueiden osallistumisesta tuleviin kilpailuihin

Euroopan jalkapalloliitto UEFA tiedotti 28.2., että Venäjä on toistaiseksi suljettu kaikesta kansainvälisestä kilpailutoiminnasta. UEFA antoi maanantaina 2.5. lisätietoja venäläisten joukkueiden osallistumisesta sen tuleviin kilpailuihin.

UEFAKuva: Ⓒ 2020 UEFA /Harold Cunningham - UEFA

3.5.2022 klo 10:36

UEFA kertoo, että Venäjä ei osallistu kesällä pelattavaan naisten EM-lopputurnaukseen. Venäjän paikan C-lohkossa ottaa Portugali, jonka Venäjä voitti jatkokarsinnoissa. Käynnissä olevissa naisten MM-karsinnoissa ja alle 21-vuotiaiden miesten EM-karsinnoissa Venäjän pelit keskeytyvät ja sen tulokset mitätöidään.

Venäjä ei saa myöskään osallistua kauden 2022-2023 Nations Leagueen. Joukkue sijoittuu automaattisesti lohkonsa viimeiseksi ja putoaa C-liigaan.

Unkari ottaa Venäjän paikan naisten futsalin EM-lopputurnauksessa. Venäjä suljetaan myös miesten futsalin MM-karsinnoista.

Seurajoukkuepuolella venäläiset seurat eivät voi osallistua UEFA:n kilpailuihin kaudella 2022-2023.

Lisäksi Venäjän jalkapalloliiton hakemuksia miesten EM-lopputurnauksen 2028 tai 2032 isäntämaaksi ei hyväksytä.

Lue lisää (UEFA.com) >>

Etkö löytänyt etsimääsi?