UEFA Super Cup -pokaali on nähtävillä kesällä Helsingin jalkapallotapahtumissa

Kansainvälisen jalkapalloyleisön katseet kääntyvät elokuussa Helsinkiin, kun UEFA Super Cupin voittaja ratkaistaan Olympiastadionilla 10. elokuuta. Ottelussa vastakkain asettuvat hallitsevat Mestarien liigan ja Eurooppa-liigan voittajat eli Real Madrid Espanjasta ja Eintracht Frankfurt Saksasta.

UEFA Super Cupin pokaali Kuva: Ⓒ 2019 UEFA /Gonzalo Arroyo - UEFA

10.6.2022 klo 11:10

UEFA Super Cupin pokaali on mahdollista nähdä kesän aikana juniorijalkapalloturnauksissa ympäri Helsinkiä. Ensimmäisen kerran pokaali on näytillä Stadi Cupissa perjantaina 10. kesäkuuta klo 9–17 Käpylän liikuntapuistossa. Tämän jälkeen pokaalia pääsee ihastelemaan seuraavan kerran heinäkuussa Helsinki Cupissa. Pokaali on näytillä Käpylässä Helsinki Cupin Love the Ball Center -alueella keskiviikkona 13. heinäkuuta ja torstaina 14. heinäkuuta.

Lisäksi pokaalin voi nähdä vielä ennen ottelua elokuussa myös UEFA Super Cupin Fan Zonella Kansalaistorilla tiistaina 9. elokuuta ja keskiviikkona 10. elokuuta.

Ensimmäisen kerran UEFA Super Cup pelattiin vuonna 1972. Ottelu pelattiin vuosina 1998–2012 Monacossa, mutta vuodesta 2013 alkaen sen isäntäkaupunki on vaihtunut vuosittain. Helsinki on UEFA Super Cupin historian kymmenes isäntäkaupunki. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun eurooppalaisen seurajalkapallokilpailun finaali pelataan Suomessa. Ottelun lipunmyynti alkaa kesäkuussa. Siitä tiedotetaan erikseen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä