U23-naiset nimetty syyskuun maajoukkueleirille

Pikkuhelmarit pelaa leirillä sisäisen harjoitusottelun. Tapahtuma valmistaa joukkuetta lokakuun maaotteluihin.

Pikkuhelmareilta nähtiin vakuuttava esitys Norjaa vastaan. Kuvassa Ria Karjalainen.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

24.8.2022 klo 15:45

U23-naiset leireilee Tampereella 5.–6. syyskuuta. Joukkueen edellinen tapahtuma järjestettiin kesäkuussa, jolloin Pikkuhelmarit harjoitteli yhdessä muutaman päivän ja kaatoi Norjan maaottelussa – tuleva leiriryhmä on varsin erilainen kuin kesäkuun tapahtumassa.

– On upeaa, että viisi pelaajaamme nousi Helmareihin – se juuri on homman tarkoitus, ja olen tosi iloinen heidän puolestaan. Päätimme myös, ettemme ota syyskuun leirille yli-ikäisiä pelaajia vaan annamme 2003 syntyneille mahdollisuuden. Se lisäsi vaihtuvuutta, päävalmentaja Jarmo Matikainen toteaa.

– Muutamalla pelaajalla on terveyshuolia, ja he joutuivat jäämään sivuun leiriltä. Emmaliina Tulkki on vasta palannut tositoimiin, ja leiri olisi tullut hänelle hieman liian aikaisin. Dana Leskinen puolestaan on kokonaan sivussa vielä hetken aikaa.

Päävalmentaja totesi jo ennen kesäkuun tapahtumaa, että varalistalle jäi paljon hyviä pelaajia. Matikainen iloitsee siitä, että valmennus pääsee näkemään näitä pelaajia läheltä – seurajoukkueissa heidän otteitaan on luonnollisesti seurattu läpi kesän.

– Meillä on leirin toisena päivänä peliharjoitus (3x 30 min), jossa kierrätämme pelaajia. Kokeilemme myös paria eri muotoa. Pääsimme kesäkuussa harjoittelemaan asioita, joista uskon olevan pelaajille paljon hyötyä – tavoitteenamme on se, että pelaajat saavat vietyä asioita arkeensa myös tältä leiriltä.

U23-naisten on määrä pelata lokakuun alkupuolella Ranska-tuplamaaottelu, johon tuleva leiri valmistaa joukkuetta. Suomi kohtasi Ranskan Ruotsissa kesällä 2021, joten vastus on joukkueelle jossain määrin tuttu – edellisessä kohtaamisessa Ranska vei voiton maalein 2–1.

– Norjaa vastaan pelissämme oli paljon hyviä asioita – etenkin, kun ottaa huomioon sen, että joukkueen edellisistä maaotteluista oli kulunut vuosi. Puolustimme todella hyvin, ja pallollisessa pelaamisessamme oli rohkeutta. Norja oli vastustajana meille juuri sopiva, ja saamme Ranskassa vähintään yhtä kovan mittarin.

Joukkue leirille (aiemmat seurat Suomessa):
Milla-Maj Majasaari (mv) AIK (Nice Futis, TPS, Pallo-Iirot)
Annika Laihanen (mv) HJK (Ilves)
Fanny Söderström (mv) KuPS (VIFK)
Liina Nora KuPS (TiPS, FC Kuusysi)
Vilma Oksanen PK-35
Nanne Ruuskanen KuPS (Pallokissat)
Anni Hartikainen KuPS (Pallokissat)
Helmi Vapola HPS (HFA, HJK, PuiU)
Anna Olmala Ilves (ONS, PK-35 Vantaa)
Sanni Ojanen Åland United (Ilves)
Olivia Kåhre PK-35
Eerika Appelqvist PK-35 Vantaa (FC Honka)
Eevi Sutela FC Honka (HFA, PK-35, Porrassalmen Urheilijat -62)
Elisa Ikonen PK-35 (PuiU, HJK)
Aada Nurmi HPS (EuPa, Pallo-Iirot, HFA)
Monica Hagström Åland United (GBK)
Katariina Kosola Umeå IK (HFA, HJS, HJK)
Vilma Koivisto Umeå IK (RoPS)
Sara Sievistö ONS (Limingan Pallokarhut, RoPS, Rovaniemi United, FC Santa Claus)
Laura Hillberg HJK (FC Espoo, FC Kuusysi, GrIFK, VJS) (nimetty Nora Lehto PK-35 (TiPS) tilalle 31.8.)
Silja Tuominen Ilves (ONS, FC Kuusysi)
Wilma Forsblom PK-35 Vantaa (ACK, Kirkkonummen Urheilijat, EBK)
Ria Karjalainen HJK (HFA, NuPS)
Emilia Kupsanen PK-35 (TiPS, PPS)
Veera Hellman HJK (KP-75, PKKU, HFA)
Saana Tuomala Ilves (HJS, HFA) (nimetty Karoliina Autio PK-35 Vantaa tilalle 31.8.)

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä