U19-tytöt luottavaisena Tanskan kimppuun

Lauantain ottelu alkaa 13:00 ja näkyy suorana Canal 11 -kanavalla – kanavan kuukausitilaus maksaa 5,99 euroa, mutta ensimmäisen kuukauden tilauksen voi ostaa eurolla (koodi: CANAL11_1EUR).

Elli Seiro liittyi Pikkuhelmareiden mukaan kesken Portugalin turnauksen.Kuva: UEFA

2.9.2022 klo 20:46

U19-tytöt (2004 ja myöhemmin syntyneet) aloitti Portugalin turnauksen niukalla tappiolla Itävaltaa vastaan. Pikkuhelmarit johti kamppailua vielä kymmenen minuuttia ennen päätösvihellystä, mutta Itävalta nousi 3–2-voittoon kahdella rangaistuspotkumaalilla – tarkemman raportin ottelusta voi lukea täältä.

Suomen joukkueeseen on tehty Itävalta-ottelun jälkeen pari muutosta. Nanna Leivonen ja Claudia Palosaari joutuivat palaamaan kotimaahan eilen torstaina, ja tilalle nimettiin Kerttu Karresmaa sekä Elli Seiro.

– Nannan ja Claudian loukkaantumiset olivat todella harmittavat, mutta onneksi saimme korvaajat paikalle nopeasti. Muuten joukkueen terveystilanne on hyvä, ja kaikki pelaajat ovat kokoonpanossa huomenna. Olemme palautuneet erinomaisesti Itävalta-ottelusta, päävalmentaja Arttu Pitkäkangas sanoo.

– Pelin jälkeisenä päivänä teimme erinomaisen harjoituksen osan pelaajien kanssa, ja enemmän pelanneet jäivät palautumaan hotellille. Tänään vedimme hieman lyhyemmän ja terävän harjoituksen, jossa kävimme läpi erikoistilanteita sekä ottelusuunnitelmaamme pallollisen ja pallottoman vaiheiden osalta. Harjoitus oli tosi hyvä – meillä on selkeät suunnitelmat, mitä haluamme tehdä paremmin kuin edellisessä pelissä. Nyt meidän tehtävämme on toteuttaa ne asiat huomisessa pelissä, ja se on meidän jokaisen vastuulla.

Tanska aloitti turnauksen 0–2-tappiolla emäntämaa Portugalia vastaan. Suomen valmennustiimi oli katsomassa ottelua paikan päällä – Pitkäkankaan mukaan peli vahvisti tiimin käsitystä Tanskasta.

– Tanska ei ehkä yltänyt tässä matsissa parhaimpaan suoritukseensa, mutta Portugali oli erittäin hyvä, ja päätöslukemat kuvastavat mielestäni ottelun kulkua. Tanska teki pelissä paljon vaihtoja, ja on mielenkiintoista nähdä, millainen avaus heillä on huomenna – vastaan asettuu joka tapauksessa todella laadukas ryhmä, Pitkäkangas toteaa.

– Meillä on hyvä käsitys siitä, mitä he todennäköisesti tulevat meitä vastaan tekemään – päätavoitteemme ovat kuitenkin oman pelimme kehittämisessä. Meillä on ollut nyt kaksi loistavaa päivää, ja olemme viilanneet tiettyjä asioita pelaamisessamme. Pelaajat tietävät, mitä on luvassa, ja heillä on valtava halu näyttää, kuinka hyviä olemme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä