U18-pojat hakee Baltic Cupin avausvoittoaan lauantaina

Riian Jana Skredela Stadionilla pelattava Viro-ottelu alkaa kello 13:00. Mahdollisesta striimistä tiedotetaan pelipäivänä.

Minihuuhkajat on valmiina tulevaan koitokseen.

10.6.2022 klo 21:47

U18-pojat (2004 ja myöhemmin syntyneet) avasi perinteisen Baltic Cupin maalittomalla tasapelillä Liettuaa vastaan. Suomella oli torstain ottelussa muutama laatupaikka, mutta maalitili jäi avaamatta – positiivisiin asioihin kuului muun muassa se, että seitsemän suomalaista teki maajoukkuedebyyttinsä. Tunnin pelin kohdalla kentälle vaihdettu Eelis Taskila oli yksi ensiesiintymisensä tehneistä Minihuuhkajista.

– Kutsu tuli pienenä yllätyksenä, mutta osasin jollain tapaa odottaa sitä. Meillä on mennyt hyvin Kakkosessa, ja omakin pelini on sujunut aika hyvin. En jännittänyt peliä suuremmin – muutaman syötön jälkeen huomasi, että kyseessä on ihan sama peli, TP-47:n riveissä nuorempana pelannut Taskila pohtii.

– Peli oli meiltä hyvä etenkin, kun ottaa huomioon, miten lyhyt valmistautumisaika meillä on ollut. Meillä oli täysi kontrolli koko 90-minuuttisen ajan, ja vastustajan pakka oli tosi alhaalla. Viimeinen silaus jäi vielä puuttumaan, mutta se on ymmärrettävää. Olemme käyneet tänään läpi sitä, kuinka voimme olla vaarallisempia viimeisellä kolmanneksella.

Tuleva vastustaja Viro kärsi avauspelissään murskatappion Latvialle. Taskilan mukaan vastustaja pyrkii hyökkäämään varsin suoraviivaisesti.

– Jos he pääsevät prässimme ohi, he lähtevät etenemään nopeasti. Latviaa vastaan he jättivät paljon tiloja linjojen väliin ja puolustivat aluetta. Saa nähdä, muuttavatko he heikon tuloksen myötä pelitapaansa. Olemme varautuneet siihen, Taskila avaa.

– On hienoa päästä pelaamaan heti lauantaina. Maamme-laulun kuuleminen ennen matsia oli mahtava tunne – olen katsonut Huuhkajien pelejä pienestä asti, ja nyt pääsin itse mukaan Suomi-paitaan. Sitä parempaa fiilistä ei olisi voinut olla.

Minihuuhkajat päättää Baltic Cupin isäntämaa Latviaa vastaan ensi maanantaina. Kello 12:00 alkavan ottelun mahdollisesta striimistä tiedotetaan myöhemmin.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä