U18-päävalmentaja Arttu Pitkäkangas: ”Tämän porukan kanssa on ollut mahtavaa tehdä hommia”

Huominen harjoitusottelu FC Hongan P14/P15-joukkuetta vastaan alkaa kello 12:00 – Eerikkilän jalkapallohalliin on vapaa sisäänpääsy.

Päävalmentaja Arttu Pitkäkangas on ollut tyytyväinen leirin antiin.

Päävalmentaja Arttu Pitkäkangas on ollut tyytyväinen leirin antiin.Kuva: Rob Casey - SNS Group

24.11.2022 klo 18:12

U18-tytöt (2005 ja myöhemmin syntyneet) on leireillyt viimeiset kolme päivää Eerikkilässä. Alun perin nimettyyn joukkueeseen on jouduttu tekemään muutamia muutoksia – lopullinen leiriryhmä löytyy täältä.

Marraskuun leiri alkoi perinteisesti fyysisiillä testeillä. Eilen ja tänään joukkue on käynyt läpi pelillisiä asioita – monelle pelaajalle maajoukkuetapahtuma on ensimmäinen puoleen vuoteen, ja mukana on myös uusia kasvoja. Päävalmentaja Arttu Pitkäkankaan mukaan kaikki pelaajat ovat heittäytyneet mukaan kiitettävällä tavalla.

– Testit menivät hyvin, ja pelaajat ovat saaneet niistä henkilökohtaista palautetta. Treeneissä ja palavereissa olemme käyneet läpi oleellisimpia asioita sekä puolustus- että hyökkäyspelitavastamme – pelaajat ovat ottaneet infoa vastaan todella hyvin. Meillä on intensiivinen neljän päivän leiri, ja olemme toistaiseksi onnistuneet käyttämään päivät todella hyvin, Pitkäkangas sanoo.

– Pelaajamme ovat tosi fiksuja. He ovat olleet intoa täynnä sekä kentällä että sen ulkopuolella. Pelaajat ovat todella oppimishaluisia, ja myös ensikertalaiset ovat päässeet nopeasti kiinni pelitapaamme. Tämän porukan kanssa on ollut mahtavaa tehdä hommia.

HFA:n Cecilia Ek on yksi pelaajista, joilla oli pidempi tauko maajoukkuetoiminnasta. Edelliset maaottelunsa viime syksyn U17-EM-karsinnoissa pelannut JyPK-kasvatti on nauttinut viime päivistä suuresti.

– Leiri on mennyt hyvin, ja meillä on tosi kiva ryhmä. Kaikki pelaajat on otettu mukaan hyvin mukaan – itse tunsin suurimman osan pelaajista entuudestaan, mutta mukana on myös muutama uusi tuttavuus. On ollut kiva palata maajoukkueeseen näkemään muita pelaajia ja oppimaan uutta, Ek sanoo.

Leiri päättyy huomiseen harjoitusotteluun, jossa vastaan asettuu FC Hongan P14/P15-joukkue.

– Minulla on odottavaiset fiilikset – olen varma, että Honka on meille hyvä mittari. Meidän täytyy pelata hyvin joukkueena ja onnistua tilanteenvaihdoissa, jotta saamme hyvän tuloksen. Meidän pitää olla hyviä myös erikoistilanteissa, Ek toteaa.

– Saamme varmasti todella hyvän vastuksen, ja uskon, että ottelu palvelee myös heitä. Haluamme nähdä kentällä niitä asioita, joita olemme käyneet läpi treenikentällä – ottelu valmistaa meitä hyvin seuraavaan maajoukkuetapahtumaan, joka odottelee tammikuussa, Pitkäkangas päättää.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle