U17-pojat isännöi Pohjois-Irlantia keskiviikkona

Kello 18:00 alkava ottelu näkyy suorana Palloliiton YouTube-kanavalla. Eerikkilän Jari Litmanen Areenalle on vapaa pääsy.

Akseli Puukko (#2) oli Minihuuhkajien mukana sekä Baltic Cupissa että PM-turnauksessa. Kuvassa pakki vääntää Latviaa vastaan.Kuva: Ⓒ Tiina Pirilä /SPL

6.9.2022 klo 20:06

U17-pojat (2006 ja myöhemmin syntyneet) pelaa huomenna keskiviikkona syksyn ensimmäisen maaottelunsa. Lokakuun EM-karsintaturnaukseen valmistautuva Minihuuhkajat kohtaa Pohjois-Irlannin kahteen otteeseen – päävalmentaja Erkka V. Lehtolan nimeämä ryhmä löytyy täältä.

– Harjoittelimme eilen kerran ja tänään pari kertaa. Oskari Raiski ei pystynyt harjoittelemaan loukkaantumisen takia, mutta muuten kaikki ovat pelikunnossa. Meillä on ollut tapahtumia noin kuukauden välein, ja olemme pystyneet jatkamaan siitä, mihin elokuussa jäimme, Lehtola sanoo.

– On odottavaiset fiilikset, kun on taas maajoukkueen mukana – kiva päästä pelaamaan maaotteluja. Edellisestä tapahtumasta jäi tosi hyvä maku, kun sai pelata hyviä maita vastaan. Siellä tuli onnistumisia yksilönä ja joukkueena, puolustaja Akseli Puukko lisää.

Minihuuhkajat osallistui elokuussa PM-turnaukseen, jossa Suomi kaatoi isäntämaa Norjan ja hävisi Tanskalle sekä Englannille. Päävalmentaja toivoo, että Suomi viimeistelee tulevissa otteluissa tehokkaammin kuin Norjassa.

– Etenkin Englantia vastaan (1–2-tappio) meidän olisi ehdottomasti pitänyt tehdä enemmän kuin yksi maali. Hyökkäyskolmanneksen pelaamisessa on vielä tekemistä, mutta emme voi unohtaa hyvän puolustuspelinkään merkitystä, Lehtola toteaa.

– Haluamme välttää Pohjois-Irlantia vastaan kaikki helpot takaiskut – se tulee olemaan todella tärkeää karsinnoissa. Lisäksi laatua täytyy löytyä jatkossa enemmän myös hyökkäyspään erikoistilanteisiin.

Pohjois-Irlannin PM-turnaus sujui mollivoittoisesti, ja valmennus on tehnyt suuria muutoksia joukkueeseen.

– Viimeisen listan mukaan heillä on seitsemän uutta pelaajaa. Se on suuri muutos näin lähellä EM-karsintoja. En usko, että heidän pelitavassaan tulee olemaan suuria yllätyksiä, mutta toisaalta kehnojen tulosten myötä muutokset ovat mahdollisia. Toivottavasti saamme kaksi mahdollisimman kovaa ottelua, Lehtola sanoo.

– Olen innoissani, kun pääsen pelaamaan Pohjois-Irlantia vastaan. Joukkue voi olla yllätyksellinen, ja siellä on ihan hyviä yksilöitä. Toivon näkeväni joukkueeltamme paljon maaleja sekä hyvää yhteispeliä – ja odotan tietenkin voittoja. Pääsemme näissä otteluissa kehittämään heikkouksiamme ennen EM-karsintoja, Puukko päättää.

Tuplamaaottelun jälkimmäinen osa pelataan Jari Litmanen Areenalla perjantaina kello 15:00 alkaen. Myös perjantain kamppailu näkyy suorana Palloliiton YouTube-kanavalla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä