Maajoukkueet

U17-poikien Baltic Cupin otteluohjelma on julkaistu

Turnauksen kaikki ottelut näkyvät suorina Palloliiton YouTube-kanavalla. Peleihin on vapaa pääsy.

PU16_juhlii_maalia

Minihuuhkajat kaatoi Islannin kahdesti viime syksynäKuva: Mikko Rahikainen

18.5.2022 klo. 10:50

Suomi isännöi U17-poikien (2006 ja myöhemmin syntyneet) Baltic Cupia kesä-heinäkuun vaihteessa. Viisi perinteisen turnauksen otteluista pelataan Eerikkilässä – Minihuuhkajien viimeisen ottelun pelipaikkana toimii Helsingin Töölö.

Päävalmentaja Erkka V. Lehtola on luonnollisesti mielissään siitä, että Baltic Cup pystytään järjestämään parin vuoden tauon jälkeen. Lisämausteen turnaukseen tuo pelaaminen kotiyleisön edessä.

– Toivon, että saamme kolme hyvää haastetta – se olisi kaikkien etu. Viro on pojille tuttu vastus vajaan vuoden takaa, mutta muuten meillä on aika vähän tietoa vastustajista. Meillä on hyvin aikaa perehtyä muihin joukkueisiin ennen turnausta, Lehtola toteaa.

Minihuuhkajat pelasi vuoden ensimmäiset ottelunsa toukokuun alun UEFA Development -turnauksessa. Suomi kukisti Slovakian, mutta kärsi tappiot Unkarille ja isäntämaa Serbialle. Tuolloin mukana oli viisi ensikertalaista, ja myös Baltic Cupissa saatetaan nähdä debytantteja.

– Tuloksia ei voi väheksyä, mutta korostan aina informaation merkitystä. Saimme Serbiasta paljon vastauksia, ja tiedämme nyt paremmin, missä menemme joukkueena ja yksilöinä. Baltic Cupissa katsastamme varmasti uusia pelaajia – pohdinnassa on vielä, paljonko vaihtuvuutta on luvassa, Lehtola avaa.

– Yritän parhaani mukaan seurata poikien pelejä tulevien viikkojen aikana. Heti Baltic Cupin jälkeen Eerikkilässä järjestetään UEFA A -malliryhmäleiri, johon kutsutaan noin 80 pelaajaa ikäluokista 2006 ja 2007 – näemme siis parin viikon aikana ison määrän pelaajia. Kumpikin tapahtuma on hyvä paikka antaa näyttöjä syksyn pelejä varten.

Keskiviikko 29.6.
Liettua – Viro 13:00, Jari Litmanen Areena (Eerikkilä)
Suomi – Latvia 17:30, Jari Litmanen Areena

Perjantai 1.7.