U16-pojat nimetty UEFA Development -turnaukseen

Suomen joukkue ja turnauksen otteluohjelma löytyvät uutisen lopusta. Minihuuhkajien ottelut näkyvät suorana sekä selostettuna Palloliiton YouTube-kanavan välityksellä – kaikkiin peleihin on vapaa pääsy.

Djoully Nzoko on jälleen Minihuuhkajien mukana Eerikkilässä.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

25.4.2023 klo 13:58

U16-pojat (2007 ja myöhemmin syntyneet) isännöi UEFA Development -turnausta toukokuun alussa. Minihuuhkajat kohtaa Eerikkilässä pelattavassa turnauksessa Unkarin, Walesin sekä Kreikan – kyseessä on ikäluokan vuoden ensimmäiset maaottelut.

Joukkue leireili helmikuussa ensi kertaa Erkka V. Lehtolan alaisuudessa. Suomi pelasi Eerikkilän leirillä kaksi sisäistä harjoitusottelua, jossa pelaajat antoivat näyttöjä uudelle päävalmentajalleen – Lehtolan tiimi on seurannut myös seurajoukkueiden kevään otteluita.

– Edellisestä tapahtumastamme on kulunut reilut pari kuukautta, mutta olen sittemmin kiertänyt seurakäynneillä, keskustellut seuravalmentajien kanssa sekä tietysti katsonut pelejä paikan päällä ja tallenteilta. Monella pelipaikalla on tasainen kilpailutilanne, ja meillä on useita kiinnostavia pelaajia. Harmittavan moni tosin joutuu jäämään pois loukkaantumisen takia. Lisäksi muutamalta lupaavalta pelaajalta uupuu vielä Suomen kansalaisuus, eikä heitä voi valita mukaan ilman sitä, Lehtola harmittelee.

Ikäluokan edelliset maaottelut ovat viime lokakuulta, jolloin Suomi kaatoi Pohjois-Irlannin sekä Viron Eerikkilässä. Tätä ennen Minihuuhkajat pelasi tuplamaaottelun Ruotsia vastaan viime elokuussa – vajaa vuosi sitten Suomi osallistui Puolan turnaukseen. Kaikkiaan maaotteluita kertyi viime vuoden aikana seitsemän.

– Olen odottanut pitkään, että pääsemme turnaukseen tämän ryhmän kanssa. Meillä on edessä tasokkaat vastustajat, jotka ovat erityyppisiä. Pelaamme muutaman päivän aikana kolmesti, joten jokainen pelaaja saa varmasti näyttöpaikan, Lehtola kertoo.

– Tämän vuoden päätavoitteemme on syksyn EM-karsinnoissa, ja pyrimme tiimini kanssa ottamaan kaiken opin matkan varrelta, jotta menestymme tämän joukkueen kanssa. Karsintojen alkuun on nyt vajaat puoli vuotta – prosessi käynnistyy toden teolla Eerikkilässä.

Suomen joukkue (aiemmat seurat Suomessa):
Ukko Happonen (mv), PKKU (ToTe, TuPS)
Osku Maukonen (mv), FC Lahti (Reipas)
Roope Heikkilä, FC Honka (HooGee)
Kalle Huhta, VPS (FC Kiisto) (nimetty Dang Huy Nguyen, PKKU (KoPSe, KoiPS) tilalle 25.4.)
Reko Huhtamäki, KäPa (VJS)
Sulo Ketola, P-Iirot (FC Rauma)
Martin Kirilov, HJK (FC Honka, EBK)
Sander Korsunov, Ilves (TPV)
Taavi Koukkumäki, FC Honka (GrIFK, EPS, EBK)
Adam Le Goff-Conan, HJK
Miika Mahlamäki, JJK (KeuPa)
Maxim Nazari, HJK (FC Honka, EPS)
Djoully Nzoko, FC Inter (TPS)
Santeri Romppanen, PKKU (KP-75, ToTe)
Axel Sandler, HJK (KäPa, ToTe)
Matias Siltanen, KuPS
Tomas Sovelius, Ilves
Eemil Tanninen, JIPPO (FC POGOSTA) (nimetty Sonosi Daldum, KuPS tilalle 1.5.)
Arttu Tulehmo, Ilves
Eetu Turkki, Ilves
David Weiss, PKKU
Adam Zahedi, PKKU (FC Honka) (nimetty Otso-Pekka Parkkila, OLS tilalle 26.4.)

Turnauksen otteluohjelma:
To 4.5. 13:00 Kreikka – Wales
To 4.5. 17:30 Suomi – Unkari

La 6.5. 13:00 Wales – Suomi
La 6.5. 17:30 Unkari – Kreikka

Ti 9.5. 10:30 Wales – Unkari
Ti 9.5. 15:00 Suomi – Kreikka

Kaikki ottelut pelataan Eerikkilässä, ja katsomoon on vapaa pääsy. Suomen ottelut näkyvät suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavalla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä