U16-pojat hakee revanssia Ruotsista sunnuntaina

Kello 13:00 alkava ottelu näkyy suorana lähetyksenä Ruotsin jalkapalloliiton kotisivuilla.

Minihuuhkajien harjoituksissa oli tänään lauantaina hyvä fiilis.

20.8.2022 klo 18:04

U16-pojat (2007 ja myöhemmin syntyneet) kärsi torstaina 0–2-tappion Ruotsille, kun joukkueet kohtasivat Åbyssä pelattavan tuplamaaottelun ensimmäisessä osassa. Tauolle mentiin maalittomissa lukemissa, mutta kotijoukkue onnistui kääntämään ottelun edukseen toisella puolikkaalla – tarkempi otteluraportti löytyy täältä.

Valmennus purki ottelun heti torstai-iltana, ja joukkue kävi pelin läpi seuraavana aamuna. Päävalmentaja Kai Nyyssösen mukaan on selvää, missä Minihuuhkajien tulee parantaa – esimerkiksi kaksinkamppailut menivät liian suurella prosentilla ruotsalaisten eduksi.

– Olimme jälleen hyviä nopeissa tilanteenvaihdoissa, ja korkea prässimme toimi hyvin etenkin avausjaksolla, mutta hitaissa hyökkäyksissä meillä jäi paljon kehitettävää. Meidän täytyy uskaltaa pitää palloa myös vastustajan kenttäpuoliskolla ja hakea ahtaitakin välejä, jotta pääsemme murtautumaan maalipaikoille, Nyyssönen toteaa.

– On mielenkiintoista nähdä, saammeko parannettua asioita näin lyhyellä varoitusajalla. Sunnuntain pelistä tulee siinä mielessä erilainen, että teemme paljon muutoksia avaukseemme. Ruotsi tekee samoin, joten peli on tietyllä tapaa uudenlainen kohtaaminen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä